Zemlja je formirana nakon 'nasilnog sudara' dvije planete prije 4.5 milijarde godina

Nauka i tehnologija
“Nasilni i direktni sudar” je stvorio Zemlju onakvom kakvom je mi poznajemo, otkrilo je revolucionarno istraživanje.

Planetarni embrion po imenu Theia, veličine Marsa ili Zemlje, se sudario sa Zemljom prije 4.5 milijarde godine kada je naša planeta bila stara tek 100 miliona godina.

Već je poznato da su se Theia i Zemlja sudarile, ali novi dokazi istraživanja, koje je vodio Univerzitet u Kaliforniji, ukazuju da sudar nije bio s bočne strane kao što se prije mislilo, već direktni.

Silina sudara je rezultirala formiranjem jedinstvene planete sa dijelom koji se otkinuo i ušao u svoju gravitacionu silu, te formirao mjesec.

Istraživači su izučavali mjesečevo kamenje iz tri Apollo misije i uporedili ih sa vulkanskim kamenjem nađenim na Havajima i u Arizoni.

Na njihovo iznenađenje, nisu pronašli nikakvu razliku u izotopima kisika i utvrđeno je da kamenje dijeli iste hemijske potpise.

“Mi ne vidimo nikakvu razliku između Zemljinih i mjesečevih izotopa kisika; oni su isti”, rekao je Edward Young, vodeći autor nove studije i profesor geohemije i kosmohemije na Univerzitetu u Kaliforniji.

edward-young-i-kolege

“Theia je temeljito umiješana i u Zemlju i u mjesec, i ravnomjerno podijeljenja između njih. Ovo objašnjava razlog zbog kojeg ne vidimo različite potpise na mjesecu u poređenju sa Zemljom."

Prema tvrdnjama profesora Younga, Theia je rasla i vjerovatno bi postala planeta da nije došlo do sudara.

Ovo istraživanje je finansijski podržala NASA, Deep Carbon observatorij i Evropsko istraživačko vijeće (ACCRETE).