Nadmena, hladna i misteriozna, Marija je bila istinski YU seks simbol (FOTO)
Sinonim ludih 60-ih godina bila je i glumica i arhitekta Marija Baksa. Prirodnu plavušu, krupnih zelenih očiju i slatkog nosića, zvali su jugoslovenska Catherine Deneuve. Bila je istinska femme fatale svoga vremena.
Beogradska legenda kaže da, kad je Marija Baksa prolazila Jevremovom ulicom, muškarci u kafanama odgrizali su komade stolova.
Spolja je bila nadmena i hladna, a unutra − prava misterija. Uvijek je bila u svedenim haljinama, ali kada bi u jednoj takvoj toaleti kročila u salon, zasjenila bi sve žene oko sebe.
Debitovala je kao dvadesetjednogodišnjakinja u filmu „Bokseri idu u raj“ simpatičnom epizodom, da bi 1971. godine zablistala punim seksepilom u kontroverznom ostvarenju Joce Jovanovića „Mlad i zdrav kao ruža“ kao tumač glavne ženske uloge. Ovaj film - u kojem se beogradski taksista (Dragan Nikolić) zaljubljuje u prostitutku (Baksu) - imao je sličan zaplet kao Scorseseov „Taksista“, samo što je Hollywood kasnio pet godina za Beogradom!
Baksa nikada nije voljela da je predstavljaju kao glumicu, čak ni nakon uloge u velikom hollywoodskom ostvarenju “Valačijevi papiri”, u kojem je igrala strastvenu zavodnicu, pored Charlesa Bronsona. Poslije te uloge poredili su je sa Lanom Tarner i Avom Gardner.
Stoga ne čudi što je po odlasku u Rim, prosto izludjela Italijane svojom ljepotom i za kratko vrijeme ušla u mondenske krugove. Baš zahvaljujući Baksi, u Beograd je svojevremeno dolazio čuveni fotograf Angelo Frontoni, a u nju je beznadežno bio zaljubljen veliki producent grčkog porekla Ovidie Asonitis. Ovaj Grk je nekoliko puta prosio Baksu, koja ga je uporno odbijala.
Marija je danas u sretnom braku sa biznismenom Milojkom Veljovićem sa kojim ima uspješnu kćerku Taritu, koja živi i radi u Engleskoj. Iako razmišlja o tome da se vrati u Beograd, Baksa već neko vrijeme živi u Rimu. Velika strast joj su joj antikviteti iz 17. i 18. vijeka, koje izlaže u show-roomu svog luksuznog stana na Pariolima (italijansko Dedinje).