Umanjite bolove

UPUTSTVO: Kako pravilno sjediti za računarom

Objavljeno:03.12.2014 - 21:04
A A A Times Arial

Ako dosta vremena provodite za računarom, bolovi u leđima, ramenima i rukama mogu postati veliki problem. Iako postoje ergonomske stolice, tastature i miševi koji pomažu u otklanjanju ovih tegoba, oni često predstavaljaju luksuz zbog svoje cijene. Ipak, postoji nekoliko načina da poboljšate svoje držanje i na taj način umanjite ili otklonite bolove.

Pronađite prirodni položaj
Udaljite stolicu od računara i sjedite da vam bude udobno. Za mnoge to izgleda kao da sjedite u automobilu. Vaša stopala treba da su na podu ispred vas, vaše ruke u krilu, ramena su opuštena i treba da ste blago nagnuti u nazad. To je "prirodni položaj". Kičma vam je pravilno postavljena, a leđa se pomjeraju unazad prilikom svakog udisaja, dok je karlica postavljena tako da se kičma "oslanja" na nju. Kada dođete u ovaj položaj, možete da započnete sa ergonomskom postavkom radnog prostora.
 
Postavljanje miša i tastature
Pošto se ove dve periferije najčešće koriste u kancelarijama jako je bitno da ih postavite tako da prate "prirodni položaj". To znači da visina tastature i miša, odnosno stola na kom se nalaze treba da bude ne više od deset centimetara iznad vaših butina. Ukoliko sto nije u toj visini, najbolje je pronaći dodatak na koji se stavlja tastatura i tu možete podesiti njenu visinu. Dok kucate, ruke treba da prave ugao od 90 stepeni kako bi se što manje zamarale, dok tastatura treba da bude ravna ili nagnuta unazad, kako bi pratila prirodni položaj ruke. Miš bi trebalo da se nalazi odmah pored tastature, u širini vaših ramena, a to je često nemoguće zbog veličina tastature. Stoga potražite one koje nemaju dodatak sa brojevima.

Postavka monitora
Ako vam je monitor predaleko, počet ćete da izdužujete vrat. Da bi odredili pravilnu razdaljinu monitora, sjedite pravilno i ispružite ruke. Kada vrhovima srednjeg prsta dodirnete ekran, to je to. Ako imate dva monitora, postavite ih jedan pored drugog, bez razmaka i izmjerite pravilnu razdaljinu na isti način. Visinu monitora mjerite na jednostavan način. Zatvorite oči, kada ih otvorite treba tačno da budu u ravni sa adres barom internet pregledača. Na kraju, monitor malo nakrenite na dolje kako bi izbjegli refleksiju.

Postavka stolice
Vaša stolica je ovde najbitnija stavka, jer najviše vremena provodite u njoj. Najbitnija stvar je oblik stolice, odnosno da ona dobro podržava lumbalni dio leđa. Kod kvalitetnih stolica, kada sjednete pravilno, trebalo bi da ostane nekoliko centimetara između zadnjeg dijela koljena i ivice sjedalnog dijela stolice. Visinu određujete po tome da kada sjedite cijelim stopalom dodirujete pod. Niže osobe mogu da koriste oslonac za noge. 

(Izvor: Blic.rs)

  
 
 
 
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA