Šminker u novom pakovanju

Nauka i tehnologija
Šminker u novom pakovanju
Nedugo nakon što je Seat pustio u prodaju off-road model Leona nazvan X-perience i Volkswagen je u Parizu predstavio njegovog brata blizanca Golfa Alltrack. Krvno srodstvo između ova dva modela, koji počivaju na MQB platformi i koriste istu pogonsku tehnologiju, više je nego očigledno.

Nedugo nakon što je Seat pustio u prodaju off-road model Leona nazvan X-perience i Volkswagen je u Parizu predstavio njegovog brata blizanca Golfa Alltrack. Krvno srodstvo između ova dva modela, koji počivaju na MQB platformi i koriste istu pogonsku tehnologiju, više je nego očigledno. Međutim, straha od kanibalizma nema, jer je Golfov off-road imidž osjetno jači od Leonovog. Golf Alltrack je baziran na karavanskoj verziji standardnog Golfa, koja je ušuškana plastičnim oplatama i off-road ukrasima, kako bi se naglasio njen avanturistički karakter. 

Novi klirens

Automobil je za dodatnih 20 mm podignut od tla, kako bi se pojačao osjećaj robusnosti, ali i smanjila mogućnost od oštećenja podvozja tokom vožnje izvan asfalta. Svi Alltrack modeli će se serijski isporučivati sa 4x4 pogonom sa Haldex kvačilom pete generacije i elektronskim podešavanjam sa off-road režimom. Iz Volkswagena poručuju da taj režim podrazumijeva drugačiji režim rada motora i ABS sistema. Uz Alltrack model su ponuđeni jedan benzinski i tri dizelska agregata. 

Čast benzinaca brani 1.8 TSI sa 180 KS, a dizelaša 1.6 TDI sa 110 i 2.0 TDI sa 150 i 184 KS. Dva najjača motora se mogu kombinovati sa šestostepenim DSG automatikom, dok je za ostale rezervisan istostepeni ručni mjenjač. Od karakterističnih detalja, koje će Alltrack izdvajati od ostalih Golfova treba istaći 17-inčne alu naplatke, automatski klima uređaj i multimedijalni sistem sa 5-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, te specifične dezene presvlaka sjedišta sa Alltrack logotipima. 

Dva prethodnika 

Listajući Volkswagenove spomenare, podsjetili smo se da je Golf u dasadašnjih sedam generacija imao dva "terenska” modela. Prvi je bio zasnovan na drugoj generaciji i zvao se Golf Country. Sa uvjerljivim 4x4 pogonom i petovratnom karoserijom standardnog Syncro modela sa 1.8 benzinskim motorom, te snažnom šasijom, čiju izradu je potpisao trojac Steyr/Daimler/Puch, Country je bio i ostao Golfova off-road legenda. 

Od aprila 1990. godine do oktobra 1991. u Steyrovoj manufakturi, u austrijskom Grazu izrađeno je 7.735 modela Syncro, u koje se ubraja i 500 modela iz specijalne Chrome serije. Da bi se napravio jedan Country model Steyrovi radnici su morali dodati ukupno 438 novih dijelova i komponenti na standardni Golf Syncro. Country je danas jedan od najtraženijih oldtajmer primjeraka "dvojke”. 

Drugo off-road izdanje Golfa je bilo šminkersko i bazirano je na porodičnom Plus modelu. Od ostatka game Cross Golf se razlikovao po plastičnim zaštitama donjeg dijela karoserije, 20 mm višem vješanju, širokim 17-inčnim alu naplacima i bogatoj serijskoj opremi. Njegov prednji pogon najbolja je potvrda skromnih off-road ambicija, koje su se vremenom pretvorile u skromne prodajne rezultate. Proizvodio se od 2007. do 2013. godine, prenosi Oslobođenje.

Ne propustite