Granapi, dućani i samousluge našeg djetinjstva (FOTO)
Sjećajući se slatkog socijalizma, gotovo je sasvim pao u zaborav problem koji je to društvo imalo u sferi usluga. Danas se još jedino na šalterima Pošte i MUP-a, ponekad možete prisjetiti tog vremena, zahvaljujući pojedincima koji njeguju socijalističke tradicije šalterskog ponašanja. Ljubaznost se sada podrazumijeva pa se to više računa kao profesionalizam a ne kao neka posebna vrlina i požrtvovanost.
Najdalje su otišli bankari i trgovci koji su postali više nego dosadni sa svojim promocijama i naporima da vas zainteresuju.
![]()
Sve je to toliko bilo drugačije nekada. Samo po neki od trgovaca ili konobara nosio bi titulu LJUBAZAN. I pored toga, bilo je onih koji su važili za posebno predusretljive i ljubazne. Kada je u pitanju trgovina, samoposluživanje je trebalo da unaprijedi taj sektor. Stari klasični dućani sa pultom, nastavili su da postoje ali ih je bivalo sve manje.
![]()
Ti dućančići su imali svoj karakter. Građani i prodavci su se dobro oznavali pa je sve to bilo u okviru nekih komšijskih odnosa. Nisu to više bile privatne trgovine kao nekada prije onog rata, ali su ih ljudi idjeca često zvali po prodavcu (npr. "kod čika Vlade").
![]()
Samousluge su bile za moderan svijet. Svaka slijedeća koja bi bila otvorena, bila je bolja i snabdjevenija. Nije to još bilo sve kao danas. Sjeckanje salame je bila rijetka privilegija a iz nekog razloga se kafa kupovala u zrnu pa se ona mljela ili kod kuće ili se nosila nekom mrzovoljnom trgovcu u samouslugu, da se on smiluje i samelje je u velikom mlinu. Za te njihove mlinove se govorilo kako uvijek deo kafe zadrže u mašini i kako se njima to mljevenje itekako isplati.
![]()
![]()
Preispitujući se tada šta smo to imali a sada nemamo, odnos prema nekim proizvodima postao je romantičarski. Licencni Eurokrem više niko nije mogao da istisne sa prijestola u svijetu kremića, kopija italijanskog keksa Plazmino, postala je naš veliki brend PLAZMA a, recimo Vegeta nikad nije ni nestajala sa tržišta.
![]()
Ovaj fenomen su dobro zapazili u bivšim republikama pa je danas, na primjer, CEDEVITA po popularnosti maltene iza Koka kole, ili tu negdje u vrhu. Taj status onomad nije imala, čak se prodavala više u apotekama, međutim u nekoj idealizovanoj predstavi prošlih vremena, našla je svoje mjesto.
![]()
Izvor: gradsubotica.co.rs