Tesla Motors službeno je promijenio ime kompanije

Kako je Tesla izašao s ruba bankrota i postao najbolja američka tvrtka za automobile

Objavljeno:28.10.2017 - 17:29
A A A Times Arial

Tvrtka Tesla.com, poznata po svojim impresivnim električnim automobilima, sada će jednostavno glasiti Tesla Inc. Iako izgleda kao mala promjena, potez označava simboličan pomak za tvrtku. Posljednjih nekoliko godina Tesla je gurao električne automobile na nova područja poslovanja, posebno za skladištenje i proizvodnju energije. Ali Teslin put do postaje nove tvrtka nije uvijek bio jednostavan. Iako je tvrtka slavila dosta dostignuća, ona je također iskusila svoj pravi udio u padu.

U nastavku izdvajanja najnaprednijih trenutaka tvrtke od svog osnivanja.
Juli 2003: Tesla Motors je osnovala grupa inženjera Silicon Valley.

tesla1
9 juna 2006.godine, Martin Eberhard, suosnivač bivšeg predsjednika Tesle Motors, nalazi se pored električnog motora u sjedištu Tesle u San Carlosu, Kalifornija.
Dok je predsjednik Uprave Tesla Elon Musk vodio Teslu za većinu svog postojanja, nije uvijek bio na čelu tvrtke. Tesla, koja je dobila ime po poznatom fizičaru Nikoli Tesli, 2003. godine uključila je dva inženjera, Martin Eberhard i Marc Tarpenning. Ostali suosnivači bili su JB Straubel, Ian Wright i Elon Musk.
Musk je vodio grupu A financiranja tvrtke 2004. godine, ali u to vrijeme bio je predsjednik tvrtke. Eberhard je bio glavni izvršni direktor do kolovoza 2007., kada je od njega zatraženo da napusti tvrtku. Dana 28. studenog 2007. godine izvršnim direktorom tvrtke imenovan je  Ze'ev Drori, izraelski inženjer i poslovni čovjek.
2. kolovoza 2006: Elon Musk otkriva Teslin Glavni plan.
Premijer SpaceX-a Elon Musk otkrio je svoje planove za kolonizaciju Marsa tijekom Međunarodnog astronautičkog kongresa u Guadalajari. Musk nikada nije bio stidljiv zbog svojih namjera za Teslu. Godine 2006. Musk je objavio blog post pod naslovom "Glavni plan Tajni Tesla Motors (samo između vas i mene)" u kojem je jasno da je Teslina misija ubrzati usvajanje "solarne električne ekonomije". "Kao što znate, početni proizvod Tesla Motors je sportski automobil visokih performansi zvan Tesla Roadster", rekao je Musk. “Međutim, neki čitatelji možda nisu svjesni činjenice da je naš dugoročni plan izgradnja širokog raspona modela, uključujući i prikladne cijene obiteljskih automobila, jer je glavna svrha Tesla Motors (i razlog zašto sam financirao tvrtku ) pomoći ubrzati kretanje iz rudarstva i gorenja ugljikovodika prema sunčevoj električnoj ekonomiji, za koju smatram da je primarno, ali ne isključivo, održivo rješenje. "

28. novembra 2007.: Ze'ev Drori imenovan je izvršnim direktorom

Tesla je najavio da će Drori preuzeti kormilo u Tesli krajem studenog. Drori je službeno preuzeo vladavine tvrtke 3. novembra 2007. godine. Drori, izraelski inženjer i tehnološki veteran, zadužen je u donošenju Teslinog prvog automobila, Roadster na tržište do prvog kvartala 2008. godine.

1. februara 2008: Tesla predaje ključeve prve proizvodnje Roadster.

teslaroadster-front
Drori je uspio dovesti Roadster u proizvodnju na vrijeme i prvo vozilo dostavljeno je Musku, koji je tada bio predsjednik tvrtke. Kako bi proslavio priliku, Musk je skočio u Roadster (P1) i vodio još četiri prototipa Roadstersa s inženjerima na autocestu 101 i Sveučilišnoj aveniji u Palo Altou, Kalifornija.
17. marta 2008: Kompanija započinje redovnu proizvodnju Roadster-a.
Do sredine marta tvrtka je postigla svoj cilj dobivanja redovite proizvodnje Roadstera.
U to je vrijeme Drori spomenuo događaj kao "prekretnicu za tvrtku i vođu za novu eru električnih vozila". Tesla je proizveo Roadster, koji je koštao 109.000 dolara, do januara 2012. godine je  ukupno prodao 2.450 Roadsters, prema podnesku DIP-a za 2012. godinu.
15. oktobra 2008: Tesla odgađa Model S i Musk korake kako bi postao glavni izvršni direktor tvrtke.
Tesla je do oktobra osjetio pritiske stvorene financijskom krizom. "Globalni financijski sustav prošao je od najteže krize od Velike depresije, a učinci tek počinju prodrijeti kroz sve aspekte gospodarstva. Nije nejasno reći da će gotovo na sve poslove utjecati ono što se dogodilo u posljednjih nekoliko tjedana, a to vrijedi i za Silicijsku dolinu ", rekao je Musk u to vrijeme. Musk je najavio da će preuzeti tvrtku i da će biti otpuštanja. Također je gurnuo datum lansiranja modela S do sredine 2011. godine. Bilo je prethodno predviđeno za ulazak u proizvodnju 2010. godine.
3. novembra 2008. godine : Tesla osigurava financijsku predanost od 40 milijuna dolara kako bi se izbjegao bankrot.
Do novembra 2008. godine financijska situacija tvrtke se pogoršala, a Tesla je na rubu bankrota. Kako bi pomogao obnovi Tesline blagajne i ubrzao proizvodnju Tesla Roadstera, upravni odbor tvrtke odobrio je 40 milijuna dolara u obliku konvertibilnog financiranja duga. Međutim, dok je odbor odobrio sporazum u novembru, dokumenti za krug financiranja nisu potpisani do decembra 2009., stavljajući Teslu u opasnu situaciju. "Čak i tada, mi smo samo preživjeli ... Zaključili smo krug financiranja na Badnjak 2008 godine. Posljednji sat posljednjeg dana je bio moguć", izjavio je Musk tijekom Q & A na Sveučilištu Paris-Sorbonne u decembru 2015 godine.
26. marta 2009. godine: Tesla predstavio prototip modela S.
Tesla je u martu 2009. predstavio svoju prvu električnu limuzinu, Model S, u Hawthorneu u Kaliforniji u sjedištu SpaceX. Prva generacija modela S imala je raspon od više od 300 milja na naplatu i mogla bi ići od 0 do 60 km / h u 5.5 sekundi.
Do 12. maja 2009. godine Tesla je već nadmašio 1.000 rezervi za model S.
19. maj 2009: Daimler uzima 10% udjela u Tesli za 50 miliona dolara.
Okvir za financiranje od 40 milijuna dolara pomogao je Tesli kroz najtamniji sat, ali tvrtka je trebala više sredstava za daljnji razvoj tehnologije baterije.
Tesla i Daimler već su bili u partnerstvu oko godinu dana radeći na električnom Smartcaru. No do maja Daimler se dugoročno kladio na Teslu uzimajući 10 posto udjela u tvrtki. Dvije su tvrtke složile zajednički rad na razvoju baterija i električnih pogonskih sustava. "Radujemo se strateškoj suradnji u mnogim područjima, uključujući iskorištavanje Daimlerovog inženjeringa, proizvodnje i stručnosti lanca opskrbe, što će ubrzati dovođenje našeg Tesla modela S na proizvodnju i osigurati da je superlativ vozilo na svim razinama," Musk rekao je u to vrijeme.
U junu 2009. Tesla je također dobio kredit od 465 milijuna dolara iz Odjela za energiju, koji je u cijelosti vratio do maja 2013 godine.
29. juna 2010: Tesla je javno dao informacije, 17 dolara po dionici.
Tesla je ponudila 13,3 milijuna dionica na 17 dolara po dionici. Tvrtka je prikupila 226,1 milijuna dolara. 
2. oktobra 2011: Elon Musk otkriva model S beta.

tesla2
Tesla je davao uvid u to kakva će biti budućnost automobila kada bi otkrili prototip Modela S na događaju u oktobru u tvornici Fremont za oko 3.000 rezervatora.
Musk je otkrio da će vozilo dobiti 320 milja po naplatu i krenuti od 0 do 60 km / h za 4,5 sekundi. "Tvrtke nafte rekle su da električni automobili ne mogu raditi, ali istina je da oni ne žele da rade, ali evo tu su, veceras imate priliku jahati jednoroga ", rekao je Musk na događaju.
9. februar 2012: Prototip modela X se otkriva.
Samo nekoliko mjeseci nakon što je Model S otkrio, Musk je predstavio prototip Modela X, prvog SUV-a crossovera. Najnoviji lik automobila, naravno, bio je njegov Falcon Wing vrata. Model X bio je vrlo dobro primljen. Do 14. februara 2012. tvrtka je prikupila unaprijed prodaju od više od 40 milijuna dolara. Zapravo, 9. februara, otvorene su noćne rezervacije, promet na TeslaMotors.com povećao se za 2.800 posto, priopćila je tvrtka. U trenutku otkrivanja, Tesla je željela imati model X u proizvodnji do 2014. Međutim, do kraja 2015. zapravo neće doći do proizvodnje.
22. juna 2012. godine: Tesla započinje isporuku modela S.
Tesla je prvotno namjeravala isporučiti Model S 2011. godine. Međutim, tvrtka nije započela isporuke do kraja sredine 2012. godine. Tesla je dostavio model S prvim kupcima na događaju u Tvornici Tesla u Freemontu u Kaliforniji 22. juna 2012. godine.
12. juna 2014: Tesla otkriva izvore svojih patenata.
Musk je nadalje pokazao svoju predanost unapređenju usvajanja električnih automobila kada je otvorio Teslin patent u 2014. godini. Musk je tada rekao da Tesla neće poduzimati pravne radnje protiv drugih tvrtki koje su htjele koristiti patente za stvaranje EV-a. "Tesla Motors je stvoren kako bi ubrzao dolazak održivog prometa, a ako bismo očistili put do stvaranja privlačnih električnih vozila, a zatim iza nas postavili mine na intelektualnom vlasništvu kako bismo spriječili druge, mi djelujemo suprotno tom cilju" rekao je Musk na svom blogu. "Tesla neće pokrenuti patentne tužbe protiv svakoga tko u dobroj vjeri želi koristiti našu tehnologiju".

4. septembar 2014. godine: Nevada je izabrana za lokaciju kompanije Gigafactory.

Tesla je u februaru 2014. objavila svoje planove za izgradnju svoje velike tvornice akumulatora, nazvane Gigafactory, i nije prošlo puno prije nego što je potražio negdje da ga izgradi. Tesla je konačno odlučio na mjestu u Storeyu, Nevada, na odgovarajući način smješteno uz električnu aveniju. Izvorno mjesto bilo je 1.000 hektara, ali u junu 2015. tvrtka je kupila dodatnih 1.864 hektara susjedne zemlje.
Prema Teslinoj internetskoj stranici, tvornica divovske pomoći će dramatično smanjiti troškove svojih baterija "pomoću ekonomija razmjera, inovativne proizvodnje, smanjenja otpada i jednostavne optimizacije lociranja većine proizvodnih procesa su pod jednim krovom". Nakon što je tvornica u potpunosti operativna do 2020. godine, Tesla procjenjuje da će tvornica omogućiti smanjenje cijena baterije za oko 30%.
Sniženi trošak baterija omogućit će tvrtki da cijene svoj model 3 na oko 35.000 dolara.
9. oktobra 2014.: Elon Musk otkriva Teslin polu-autonomni sustav samozaštite nazvan Autopilot.


Na događaju tvrtke u oktobru, Musk je otkrio novu mogućnost dvostrukog motora za Model S i najavio da su svi Tesla proizvodi proizvedeni početkom listopada 2014. instalirani s Autopilot hardverom. Sustav se sastojao od četiri dijela: radarom koji je usmjeren prema naprijed, kamerom s prepoznavanjem slike i senzorima sonara koji sustavu daju 360 stupnjeva pogleda oko automobila. Musk je rekao da će neke od početnih značajki uključenih u sustav biti automatska kontrola brzine, pomoć pri vožnji trakom i aktivno kočenje u slučaju nužde.
30. april 2015 .: Tesla otkriva Powerwall, veliku akumulatorsku bateriju za vaš dom i Powerpack, bateriju za komercijalnu upotrebu.
Tesla je napravio veliki napor u energiju kada je predstavio Powerpack i Powerwall na događaju u Hawthorneu u Kaliforniji 2015. godine. Musk je rekao da su baterije "nedostajuće djelo" Teslinog poslovnog modela i tvrdile da 160 milijuna Powerpacksa može napasti Sjedinjene Države. Tvrtka je slijedila u priopćenju na svojoj internetskoj stranici koja izjavljuje da "Tesla nije samo automobilska tvrtka, već tvrtka za energetsku inovaciju".

29. septembra 2015 .: Počinju isporuke za model X.
Tesla je prvobitno planirao pokrenuti model SUV-a Crossover na modelu X krajem 2013. ili početkom 2014., no proizvodnja kašnjenja prisilila je tvrtku da otpusti isporuke za gotovo dvije godine. Visoko specijalizirane osobine vozila, poput svojih Falcon Wing vrata i sustava za filtriranje zraka u načinu zaštite od biološkog potencijala, učinili su automobil kompliciranim za proizvodnju u masovnoj razmjeri. U stvari, tijekom Teslinog poziva za drugu četvrtinu 2016., Musk je naglasio koliko je strašna situacija u proizvodnji postala. "Bili smo u proizvodnji pakla", rekao je Musk. "U junu smo se popeli iz pakla".
14. oktobar 2015.: Tesla počinje izlaziti iz autopilota.
Tesla je u oktobru počeo razvijati svoje 7.0 softversko ažuriranje, što je u konačnici aktivirao značajke Autopilota u automobilima opremljenim hardverom. Značajka je omogućila početak automobila u određenim uvjetima. Međutim, u januaru 2016. tvrtka je pokrenula 7.1-inu ažuriranu programsku opremu kojom je Autopilot opremio više značajki, uključujući i mogućnost samopopulacije.
31. marta 2016.: Musk otkriva prototip Teslinog prvog automobila na tržištu masovnih vozila, modela 3.
Musk je konačno otkrio model 3 koji se očekivao tijekom prvog tromjesečja 2016. godine. Dok je samo prototip, automobil je dao navijačima Tesle dobru ideju o tome što očekivati s modelom proizvodnje. Musk je najavio da će automobil dobiti 215 milja ili više po naplatu i krenuti od 0-60 km / h za manje od šest sekundi. Tesla planira lansirati automobil od 35.000 dolara do kraja 2017. godine.

elon-musk-tesla
7. maja 2016: Događa se prva smrtonosna autopilotna nesreća.
Prva fatalna nesreća autopilota dogodila se u maju, ali za incident se nije znalo sve do mjesec dana kasnije. Dana 30. juna vladini regulatori otkrili su kako gledaju na kravate između fatalne nesreće i Teslinoj polu-autonomnoj funkciji autopilota. Tesla je također izdao izjavu, a Elon Musk podijelio je sućut, pozivajući incident "tragičnim gubitkom". Prema Teslinoj izjavi, model S vozio je niz podijeljenu autocestu kad se prikolica koja je bila preko puta autoceste otkopčala i udarila okomito na vozilo. "Ni Autopilot ni vozač nisu primijetili bijelu stranu prikolice pa se kočnica nije aktivirala. Visoka brzina vožnje prikolice u kombinaciji s pozicioniranjem na cesti i iznimno rijetkim okolnostima utjecaja model S koji prolazi ispod prikolice, pri čemu dno prikolice utječe na vjetrobransko staklo modela S ", rekao je Tesla u svojem blogu.
21. juna 2016: Tesla objavljuje planove za kupnju Solar Citya za 2,6 milijardi dolara.
Tesla je iznenadila sve u junu kada je tvrtka uložila 2,6 milijardi dolara za nabavku tvrtke SolarCity, tvrtke solarne instalacije koju vodi meksički rođak. Nije iznenađujuće, sporazum je bio od samog početka kontroverzan, prvenstveno zbog toga što je SolarCity bio dug oko 3 milijarde dolara, a sporazum je bio vidljiv kao spašavanje. Dalje komplicirajući stvar, Musk je bio i predsjednik tvrtke.


20. jula 2016.: Elon Musk otkriva Teslin glavni plan Dio Deux.
 

U julu je Musk napokon otkrio drugi dio "master plana" svoje tvrtke, plan koji se usredotočuje na četiri ključna cilja:
1. Izradite "zapanjujuće" solarne krovove koji se neprimjetno integriraju s Teslinom pohranom baterija.
2. Izradite povoljnije vozilo "za rješavanje svih važnijih segmenata".
3. Pripremite svoju tehnologiju automatske vožnje tako da je "deset puta sigurnija" od ručne vožnje.
4. Izradite program dijeljenja automobila koji vlasnicima Tesli omogućuje zaradu iznajmljivanjem vlastitog automobila.
Posebno su zanimljivi Muskovi planovi za autonomni program "zajedničke flote". Musk je rekao da će vlasnici Tesli moći dodati svoje vozilo u zajedničku flotu i početi zarađivati ​​tako da jednostavno pritisnete gumb na svojoj Tesla telefonskoj aplikaciji. "To vam donosi dohodak dok ste na poslu ili na godišnjem odmoru, znatno nadoknađujući i ponekad potencijalno premašuju mjesečni zajam ili troškove zakupa", rekao je Musk u postu tvrtke na blogu. "To dramatično smanjuje pravi trošak vlasništva do točke u kojoj bi gotovo svatko mogao posjedovati Tesla".
8. novembra 2016. Tesla kupuje njemačku inženjersku tvrtku kako bi pomogla u daljnjem guranju u automatizaciju.
Musk je jasno rekao početkom 2016. da je automatizacija budućnost za Teslu. Tijekom sastanka dioničara u junu, Musk je rekao da je vidio veliku priliku u "izgradnji stroja koji čini stroj". Musk je ponovio ove komentare u septembru tijekom razgovora s Sam Altmanom Y Combinator. "Najveće bogojavljanje koje sam imao ove godine je da je ono što je stvarno važno stroj koji gradi stroj, tvornicu", rekao je. "A to je najmanje dva reda veličine teže od samog vozila." Stoga nije bilo sve iznenađujuće kada je Tesla priopćio da kupuje Grohmann Engineering, njemačku inženjersku tvrtku koja se bavi projektiranjem sustava automatizacije proizvodnje.
21. novembar 2016: Tesla zvanično ulazi u solarni posao.
Nakon mjeseci kritike, Tesla je konačno mogao zatvoriti svoj posao s SolarCityom u novembru. I SolarCity i Tesla imali su posebni sastanak za dioničare koji su glasali o sporazumu, a prema priopćenju Tesle, više od 85% dioničara glasalo je za spajanje.I Musk i Rive su se isključili iz glasa. Sporazum vrijedan oko 2 milijarde dolara, a Tesla je apsorbirala dug u vrijednosti 3 milijarde dolara tvrtke SolarCity.
19. januara 2017.: Savezna vlada ne nalazi nikakvu manu s Teslinim Autopilotom.
Nakon šestomjesečne istrage, Tesla je konačno dopustio uzdah olakšanja. U januaru 2017. federalni regulatori zatvorili su istragu o prvom autopilotskom fatalitetu i rekli da nisu pronašli nikakve nedostatke u sustavu.
1. februara 2017.: Tesla službeno mijenja ime.
Tesla je službeno promijenila svoje ime , ali novi je identitet već neko vrijeme bio u djelima. U februaru 2016., predsjednik Uprave Elon Musk tweetovao je o stjecanju domene. U julu je tvrtka skratila svoju web stranicu s teslamotors.com na samo Tesla.com. No, u srijedu je tvrtka rekla u podnesku s DIP-om da je tvrtka službeno mijenjajući svoj korporativni naslov samo tvrtki Tesla Inc., dovodeći tvrtku u novo doba energetske tvrtke.

Izvor: Novi.ba

  
 

NAJGLEDANIJI VIDEO DANAS NA PORTALU:

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA - Portal Novi.ba zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije web portala Novi.ba!