Pod lupom: Ovo je, do sada, najprljavija izborna kampanja

Aktuelno
Pod lupom: Ovo je, do sada, najprljavija izborna kampanja
Iz Koalicije Pod lupom navode da se radi o jednoj od najprljavijih izbornih kampanja do sada, a koju su obilježili brojni pritisci na birače kupovinom i podjelom različitih poklona, izazivanjem osjećaja straha, te veliki broj oglasa u kojima birači nude svoj glas.

Iz Koalicije Pod lupom navode da se radi o jednoj od najprljavijih izbornih kampanja do sada, a koju su obilježili brojni pritisci na birače kupovinom i podjelom različitih poklona, izazivanjem osjećaja straha, te veliki broj oglasa u kojima birači nude svoj glas.

Mafijaško-terorističke metode nisu jedine kojima se politički subjekti u izbornoj kampanji služe. Veliki broj političkih subjekata usmjeren je na manipulaciju izbornom voljom birača, kaže istraživanje Koalicije "Pod lupom".

Prljavu kampanju su obilježili kupovine i podjele različitih poklona biračima sa istaknutim kandidatima na proizvodima, a glave kandidata vise i na najnepristupačnijim mjestima po gradu. U pojedinim mjestima bilježe se masovne prijave i odjave birača, a u oglasima su sve češće ponude građana za prodaju glasa.


"Nastavljen je trend vođenja izborne kampanje na bazi izazivanja osjećaja straha, obično vezanim za etno-nacionalne podjele u bh. društvu. Ključne karatkeristike dosadašnje kampanje su da se na predizbornim skupovima uglavnom govorilo o lokalnim temama ali bez nuđenja konkretnih rješenja, izuzev Republike Srpske gdje je nezaobilazna tema bila referendum o danu RS", ističe Dario Jovanović, direktor Koalicije "Pod lupom".


Praćeno je i izvještavanje medija, koji nisu pokazali značajniji interes za izvještavanje o izborima. U medijskom izvještavanju nisu zabilježeni ozbiljniji primjeri govora mržnje, ali je bilo uvreda, aluzija i huškanja. Uz činjenicu da su nametnute teme referenduma i novih potencijalnih sukoba, bilo je i izvještavanja o lokalnim temama koji se tiču građana.


"Najzastupljenije teme o kojima se govori su zapošljavanje i privreda, te izgradnja i infrastruktura, te potom i komunalne usluge", kazala je Lejla Turčilo, autorica istraživanja .


Među nepravilnostima koje su uočene tokom kampanje je i trošenje javnog novca i resursa u svrhu kampanja, izmjene biračkih odbora, te pokušaj infiltracije stranačkih ljudi u nezavisne posmatračke timove.


Koalicija je podnijela Centralnoj izbornoj komisiji BiH informaciju o svim zabilježenim nepravilnostima, a informaciju će proslijediti i nadležnim tužilaštvima.

 

izvor: N1

 

Ne propustite