Nepoznati detalji iz Titovog života: Kako je moguće da mrtav političar izaziva toliko kontroverzi?
Tito je bio idealan primjerak američkog čovjeka koji sam rađa sopstvenu veličinu. Početkom prošlog vijeka Tito radi u fabrici automobila Benz u Mannheimu, u Njemačkoj. U Beču, tačnije u bečkom Novom Mestu, radi u fabrici automobila "Daimler" kao probni vozač Mercedesa.
Tamo je naučio njemački i češki jezik. Na svečanom prijemu u Hamburgu, koje mu je gradonačelnik priredio kao šefu države šest decenija kasnije, domaćin mu je postavio zanimljivo pitanje: “Vi ste danas najveći komunista na svijetu. Šta bi se sa vama dogodilo da ste iz Njemačke, 20-ih godina, zaista uspjeli da odete u Ameriku?”.
"Bio bih najveći kapitalista", rekao je Broz zapanjivši prisutne.
Riječ “najveći” nije negirao ni u jednom ni u drugom kontekstu - čini se da ga je ona najviše zanimala. Još u austrougarskoj vojsci imao je velike ambicije - u sportu je dogurao do pozicije drugog mačevaoca u cijeloj armiji.
Prije Drugog svjetskog rata gutao je knjige iz diplomatije i čitao Klauzevica. “Prošli sam rat proveo kao kaplar, slijedeći sam odlučio da budem zapovjednik”, rekao je jednom biografu. Još od mladosti silnu je pažnju poklanjao zdravlju i kondiciji.
Najviše je volio mačevanje, bio je pravi majstor. Nema sumnje da ga je tom sportu privukla elegancija i otmjenost, aristokratski profil koji sa radničkom klasom nema puno veze.
- Postao sam najmlađi narednik vodnik u puku. Pobjeđivao sam na takmičenjima u mačevanju, a bio sam i dobar skijaš... - reći će kasnije.
Nakon što je 1938. preveo “Historiju SKPb, kratki kurs”, pri čemu je umalo bio optužen za trockizam (to je značilo strijeljanje), od honorara je kupio zlatni prsten sa brilijantom koji nije skidao do kraja života.