Upitan finansijski rezultat Srednjobosanskog kantona

Biznis
Upitan finansijski rezultat Srednjobosanskog kantona
Iz budžeta Srednjobosanskog kantona isplaćeno je više od 275.000 KM za reprezentaciju u prošloj godini i, osim što su sredstva prekoračivana pa je tako samo jedan račun Ministarstva šumarstva bio više nego duplo veći od mjesečnog ograničenja, nije moguće potvrditi da su troškovi reprezentacije nastali u službene svrhe.

Iz budžeta Srednjobosanskog kantona isplaćeno je više od 275.000 KM za reprezentaciju u prošloj godini i, osim što su sredstva prekoračivana pa je tako samo jedan račun Ministarstva šumarstva bio više nego duplo veći od mjesečnog ograničenja, nije moguće potvrditi da su troškovi reprezentacije nastali u službene svrhe.

„Takođe, fakture su izdate u neradne dane i izvan radnog vremena. Utvrđene nepravilnosti odnose se na Skupštinu, Ured predsjednika Vlade, ministarstva privrede, pravosuđa, finansija, zdravstva i obrazovanja“, stoji u izvještaju Ureda za reviziju institucija u FBiH, koji je dao negativno mišljenje SBK.

Uz to, federalni revizori ističu da je oročeno 900.000 KM javnog novca u Vakufskoj banci, s kojom je ugovoreno da neće vršiti obračun i plaćanje kamate na taj oročeni novac.

„Kao i prethodne godine, nije dato obrazloženje zašto je ugovoreno da se raspoloživi javni novac oročava na osam godina bez ikakve nadoknade, kao ni kakav je interes i koja je korist od toga za kanton“, navode revizori.

Istovremeno, budžet Srednjobosanskog kantona za prošlu godinu nepravilno je planiran, a iskazani finansijski rezultat nije tačan. Plate su isplaćivane, ali bez istovremene uplate doprinosa, čime se krši Zakon o doprinosima.

„Tako je, na primjer, plata za decembar 2015. godine isplaćena u januaru 2016. godine, a doprinosi za isti mjesec uplaćeni u periodu od februara pa do kraja marta za pojedine korisnike“, stoji u izvještaju.

Revizori, kada je u pitanju budžet, navode da je doneseni budžet za prošlu godinu uvećan za više od šest miliona KM u odnosu na prijedlog budžeta iako 5,6 miliona KM nije bilo raspoloživo.

Takođe, ocijenili su da iskazani suficit od 3,2 miliona KM na kraju godine nije tačan jer su precijenjeni prihodi od oko 289.000 KM, koji se odnose na navodne naknade, dok istovremeno obaveze po pravosnažnim presudama od 23,6 miliona KM nisu evidentirane.

Stoga je ocijenjeno i da evidencije o akumuliranom deficitu od 39,3 miliona KM nisu tačne i pouzdane. Uz to, potraživanja od koncesija u iznosu od 2,5 miliona KM nisu realno iskazana imajući u vidu i da je evidentiran dio koji pripada zapravo opšinama.

„Nije se u potpunosti poštovao ni Zakon o rudarstvu, jer je od 50 odsto prikupljenih sredstava od koncesija koja pripadaju kantonu (211.817 KM), 40.000 KM odobreno za istraživačke radove u domenu mineralnih sirovina, dok je preostalih 171.817 KM nenamjenski utrošeno“, upozorili su revizori.

Oni su zamjerili i jer novac od tekuće rezerve, koja je iznosila oko 796.000 KM, uglavnom nije korišten za hitne i nepredviđene izdatke, kako zakon nalaže, što je konstantna „boljka“ ne samo ove vlasti.

Inače, na bruto plate, naknade i doprinose utrošeno je oko 106.500 KM za 5.144 zaposlenih.

Najveću platu imao je predsjednik Kantonalnog suda u iznosu od 3.906 KM, premijer 2.580 KM, ministar 2.347 KM, predsjedavajući Skupštine 2.577 KM i to bez paušala od 500 KM, poslanik 1.720 KM. Ministru unutrašnjih poslova plata je uvećana za 30 odsto na ime posebnog dodatka za posebne uslove rada (698 KM mjesečno).

(Nezavisne novine)

Ne propustite