Spriječite izljeve bijesa kod djece

Mame i bebe
Spriječite izljeve bijesa kod djece
Djeca pokazuju različite vrste ponašanja, kao što su bacanje na pod, vrištanje, udaranje o pod, plač uz zadržavanje daha i sl. Takva ponašanja se nazivaju izlivi bijesa ili tantrumi.

Djeca pokazuju različite vrste ponašanja, kao što su bacanje na pod, vrištanje, udaranje o pod, plač uz zadržavanje daha i sl. Takva ponašanja se nazivaju izlivi bijesa ili tantrumi.

Mnoga djeca urednog razvoja imaju izlive bijesa. Neka istraživanja pokazuju da čak 91 odsto djece u periodu od 30 do 36 mjeseci ispoljava takav oblik ponašanja. Uzroci izliva bijesa su mnogobrojni, a najčešći su:

- temperament (neka djeca lakše dospijevaju u stanje frustracije i teže se nose s frustracijom)
- stres, glad, umor, senzorički pretjerano stimulirajuće okruženje
- emocionalni okidač

Kada dijete ima izliv bijesa i ljutnje, malo je vjerovatno da će slušati ako roditelj pokuša da racionalno obrazloži situaciju. Isto tako, negativno će reagovati na vikanje ili prijetnje.

Kako se nositi s izlivima bijesa (tantrumima)? 

Jedan od načina nošenja s ovakvim ponašanjem je prevencija njihovog pojavljivanja. Ovo su neke od korisnih strategija:

  • Pobrinuti se da ispadi bijesa ne budu način na koji dijete privlači pažnju. Djetetu je svaka pažnja bitna, pa će se truditi da je zadobije i na negativan način. Mnogobrojna istraživanja su pokazala da pružanje pažnje djetetovom lošem ponašanju podstiče to ponašanje. Potrebno je imati naviku da se čini suprotno, tj. ukazati pažnju djetetu kada iskazuje pozitivno ponašanje. Čak i pozitivan komentar na ono što radi kada se dobro ponaša smanjuje mogućnost upadanja u ovaj nepoželjni oblik ponašanja.
  • Preusmjeriti pažnju djetetu. Iskoristiti kratak raspon pažnje djeteta tako da pokušate da preusmjerite pažnju s objekta ili aktivnosti koja izaziva frustraciju na nešto drugo
  • Dati djetetu kontrolu oko manjih stvari. Time se ispunjava njegova potreba za samostalnošću, npr. pitati dijete da li želi da pije čaj ili sok, da li želi da se igra autićem ili loptom
  • Biti upoznat s djetetovim mogućnostima odnosno ograničenjima (npr. ne voditi umorno dijete u kupovinu)
  • Omogućiti djetetu osjećaj uspjeha u igri i novim zadacima u skladu s dobi i mogućnostima. Kod zadataka početi od najjednostavnijih i postupno uvoditi komplikovanije
  • Predmete koje dijete ne smije da dira treba sakriti i staviti van dosega kako biste isključili mogućnost sukoba oko tih stvari
  • Dobro razmisliti o svakom zahtjevu koje dijete postavi prije nego što ga odbacite. Da li je zahtjev zaista pretjeran? Možda i nije. Ako dijete ne traži previše, trebalo bi pokazati da mu neke želje mogu biti ispunjene.

Ako se problem s ponašanjem ponavlja, tada ono što se događa neposredno prije (okidač) i neposredno nakon (reakcija okoline) tog ponašanja je ono što uzrokuje da se ponašanje ponavlja. Stoga je važno prepoznati/analizirati šta se događa prije i poslije ponašanja, pogotovo ako je ponašanje učestalo.

Izvor: ordinacija.hr

Ne propustite