Prednosti bilingualnosti kod djece
OSLOBODITE SE PREDRASUDA
Postoji dosta predrasuda o učenju stranih jezika tokom ranog djetinjstva koje vuku korijenje još iz prošlog vijeka, kad se vjerovalo da učenje više od jednog jezika može štetiti djeci, zbuniti ih ili razvojno usporiti. Da su one neosnovane, potvrdila su brojna istraživanja.
Jedan od najčešćih prigovora jeste da bilingualna djeca progovore kasnije. Međutim, riječ je o kašnjenju od tri mjeseca do pola godine, što je sasvim prihvatljivo i razumljivo s obzirom na to da dijete uči duplo veći broj riječi u poređenju sa svojim vršnjacima. S druge strane, ovaj “nedostatak” će mu se kasnije višestruko isplatiti, ne samo u smislu višejezičnosti već i u sveukupnom kognitivnom razvoju.
Druga zamerka je da djeca koja uče više stranih jezika češće miješaju riječi. Ova pojava jeste prisutna, ali samo privremeno. Što dijete ranije počne da usvaja više jezika, to će lakše praviti selekciju i razumijevati koje riječi pripadaju određenom jeziku. Nemojmo zaboraviti da je pojava nepravilnog izgovaranja, miješanja i zaboravljanja riječi prisutna i kod djece koja govore samo jedan jezik, te da prestaje vježbom, čitanjem i razvojem govora. Pretpostavlja se da djeca koja govore više jezika često iz drugog jezika “pozajmljuju” one riječi kojih se trenutno ne mogu sjetiti, što odrasli poistovećuju s miješanjem.