PIĆE YU GENERACIJE: Kako je nastala ‘Cockta’ (FOTO)

Lifestalgija
PIĆE YU GENERACIJE: Kako je nastala ‘Cockta’ (FOTO)
Piće vaše i naše mladosti!

Cockta snažno obilježila živote dosadašnjih generacija, ali i onih koje sada rastu. Iako je stvorena drugačija, ona je danas, nakon 60 godina, još uvijek ista te još predstavlja okus mladosti i svježine.

cockta4

Cockta je najpopularnije svejugoslovensko bezalkoholno gazirano piće, uz koje su odrasle generacije mladih na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Vlasnik licence je slovenska firma “Kolinska” iz Ljubljane. Cockta je jugoslovenska verzija Coca-cole, no za razliku od nje ne sadrži kofein, niti ortofosfornu kiselinu.

cockta5

Cockta je nastala 1952. godine kada je Emerik Zelinka pomiješao plodove šipka, vitamin C, različito ljekovito bilje i karamelizirani šećer. Glavni joj je sastojak plod divlje ruže – divlji šipak. Ostali sastojci su 11 različitih ljekovitih trava, limun i narandža. Ime cockta je nastalo iz reči koktel.

cockta7

Piće je javnosti prvi put predstavljeno 8. marta 1953. godine u Planici. Slovencima i ostalim posjetiocima takmičenja u skijaškim letovima pažnju je privukla simpatična slika djevojčice koja pije Cocktu. Ta danas već legendarna slika Cockte djelo je Uroša Vagaje. U prvoj godini proizvedeno je oko milion litara cockte. Punila se u flaše od 0,25 litara. U prvih 14 godina svoga postojanja prodaja cockte je rasla za 25% godišnje.

cockta8

Proizvodnja je obuhvatala proizvodnju sirupa i punjenje pripremljenog napitka. Sredinom 50-ih godina prošlog vijeka, osim pospješivanja prodaje ustaljenim putem, počelo se i s prodajom sirupa Cockta licenciranim proizvođačima, čime se jako povećala prodaja i na području država nekadašnje Jugoslavije. Drugi razlog za povećanje prodaje Cockte nakon 1963. godine bila je izgradnja prve punionice za punjenje bezalkoholnih pića u Beogradu. Tako je 1967. godine u tadašnjoj Jugoslaviji postojalo već 90 licenciranih proizvođača koji su godišnje napunili više od 75 miliona flaša Cockte, ali je upravo zbog toga i njena kvaliteta postala upitna. Posljedica je bila opadanje prodaje i proizvodnje, a istovremeno na jugoslavensko tržište agresivno prodiru Coca-Cola i Schweppes. Godine 1974. u Cockti su počeli tražiti nova rješenja za ponovno osvajanje domaćeg tržišta. Promijenili su vanjski izgled i Cockta je ponovno osvojila korisnike kao piće od prirodnih sastojaka koje gasi žeđ, pije se s ledom te je domaće piće s tradicijom. Tada je nastao i jedan od prepoznatljivih slogana: Cockta, piće vaše i naše mladosti.

cockta9

Cockta se 1975. godine po prvi put našla u flašama od jednog litra. Početkom 1980-ih godina cockta je dostigla prodaju od 37 miliona litara godišnje. Sredinom 1980-ih prodaja cockte je ponovo počela da pada. Pad je između ostalog prouzrokovan raspadom jugoslavenskog tržišta, pojavom brojnih imitata i raspadom Slovina. Sredinom 1990-ih punjenje cockte je preuzela firma Slovenijavino, a prodaja ovog pića ponovo počinje da raste. Godine 2000. firma „Kolinska“ je postala novi vlasnik cockte.

Godine 2005. je nastalo i novo piće slično cockti – cockta light. Ljubitelji Cockte mogu danas ugasiti žeđ klasičnom Cocktom, ali i Cocktom Limeta, Cocktom Easy bez šećera i Cocktom Rossa, a Cockta je nedavno lansirala još jedan nov osvježavajući okus – Cocktu Chinotto.

Ne propustite