Gravitacioni talasi - otkriće stoljeća - objašnjeni u jednom paragrafu

Magazin
Gravitacioni talasi - otkriće stoljeća - objašnjeni u jednom paragrafu
Važnost detekcije gravitacionalnih talasa – kao što je predvidio Albert Einstein prije 100 godina – je obuhvaćena u jednom paragrafu za sve one kojima “naučni” jezik predstavlja prepreku za razumijevanje materije.

Objavljeno na Redditu, objašnjenje je ponuđeno u sekciji foruma “objasni kao da mi je pet godina”.

Jedan odgovor na pitanje “zašto je saopštenje o otkriću gravitacionih talasa važno i koje su posljedice?” je impresioniralo čitaoce.

“Kada bacite kamen u vodu, pojave se talasi, zar ne? A šta ako bacimo veće kamenje, praviće veće talase?

vizualizacija

Vizualizacija gravitacionih talasa. Američki naučnici tvrde da su registrovali fenomen, koji je Einstein prvi opisao prije 100 godina kao ‘talase u materiji prostora i vremena’.

“Nekada davno, jedan jako pametan čovjek po imenu Einstein je rekao da zvijezde i planete prave talase u svemiru i to je objasnio matematički.

“Mnogo ljudi se složilo sa njegovim tvrdnjama. Ali nikada nismo bili u mogućnosti da vidimo te talase.”

Albert Einstein je predvidio postojanje gravitacionih valova 1916. godine, kao dio njegove teorije o relativitetu. Rekao je da masivni objekti koji se kreću u svemiru prouzrokuju “talase” u prostoru i vremenu.

Brojni naučnici su se približili njihovom otkriću, od ruskih fizičara do istraživača Massachusetttes Instituta za tehnologiju (MIT), pa sve do američkih naučnika koji su bili najbliži otkriću 1993.

Korisnik Reddita je nastavio: “Određeni ljudi su izgradili jako osjetljiv uređaj za mjerebnje sa laserom koji registrira talase, i upravo su dokazali da njihov uređaj radi.

“Sada znamo kako ih vidjeti i možemo postati bolji u tome, što će nam pomoći da naučimo više o svemiru.”

“Osjetljivi uređaj za mjerenje” su dvije Lasersko interferometarsko gravitacijsko-talasne opservatorije (LIGO) smještene u Louisiani i Washingtonu.

Gravitacioni talasi koji su zabilježeni 14. septembra 2015. godine, proizvedeni su nakon sudaranja dvije crne rupe prije 1.3 milijarde godina čiji talasi se još uvijek kreću.

“Sjajno objašnjenje! Prije nego smo detektirali gravitacione talase, pogled u univerzum je bio kao gledanje u orkestar bez ikakvog zvuka”, napisao je korisnik Reddita koji tvrdi da je jedan od 1,000 LIGO naučnika koji su radili na istraživanju.