DIREKTOR HARIS REŠIDOVIĆ

LUPON VENTURES: Kako razviti internet sajt i od njega dobro zaraditi

Objavljeno:04.02.2016 - 22:20
A A A Times Arial

Za brži razvoj internet sajtova u Srbiji i regionu je potrebna podrška iskusnih stručnjaka. A upravo takvu pomoć pruža kancelarija "Lupon Ventures" u Beogradu. Ovo za "Srbin info" ističe Haris Rešidović, diplomirani ekonomista beogradskog državnog fakulteta i direktor "Lupon Ventures" predstavništva u Beogradu, koje je za godinu dana postojanja već ostvarilo najveći napredak od svih filijala u regionu.

– "Lupon Ventures" je grupacija firmi koje se bave razvojem softverskih rješenja, digitalnim marketingom i internet paymant gateway-om. Dio grupacije je Lupon Medija, koji se specijlizovo za rad s izdavačima (internet portalima) na polju digitalnog oglašavanja kroz optimizaciju inventara i povećanje prihoda. Drugim riječima, mi pomažemo vlasnicima portala da što bolje, putem reklama koje im mi isporučujemo unovče svoj sajt.

Između ostalog razvili smo sopstveni CMS, koji do sada ima preko 80 implementacija, a takođe radimo dizajn sajtova, gdje se možemo pohvaliti da smo radili za neke od većih izdavača u regionu.

U mogućnosti smo ne samo da pomognemo nekome da poboljša, već i da pokrene sajt, a da ga poslije na što bolji način i unovči.

U regionu smo pomogli da čak 70-ak izdavača pokrene svoj sajt i učine ga u startu isplativim. Avaz grupacija, Nova TV, Sport.ba, su samo dio vodećih portala u regionu koji su bili naši klijenti na ovaj način.

U Srbiji za sada pomažemo vlasnicima portala da prodaju oglasni prostor za najveću cijenu.

Koje su prednosti "Lupona" kada je riječ o prodaji oglasnog prostora na internet sajtovima?

– Naša osnovna prednost je naš SSP, odnosno Supply-side platform – en.wikipedia.org, s kojim smo u mogućnosti da u realnom vremenu ponudimo vaš inventar svim velikim igračima u vidu ad netvorka (mreža), agencija i oglašivača. Time smo u mogućnosti da usljed više ponuda izvučemo maksimalno moguću cijenu za svaku impresiju koju prodamo i samim tim ukupno gledano da maksimalno povećamo prihod pablišera. Naime, uvijek ćete postići bolju cenu ako ste u mogućnosti da u realnom vremenu ponudite vaš oglasni prostor desetinama jakih igrača, koji se u realnom vremenu natječu s ponudama kako bi se baš njihova reklama prikazala na vašem portalu (sajtu), nego da prodajete samo jednoj strani.

Da li se vaše reklame prilagođavaju samo korisniku koji čita portal?

– Da, real-time bidding protkol preko koga se vrši kupoprodaja online prikaza (impresija) je jedan veoma napredan i inteligentan sistem. Samom posjetom korisnika na portalu aktivira se zahtjev za ponudu koja može uključiti razne podatke o njemu: gdje se nalazi, gdje živi, starost, pol, istorija pregleda sajtova… Ove informacije zatim idu ka mnogobrojnim oglašivačima koji se onda natječu, oglašivači daju ponudu za svaku impresiju, a impresija ide onom koji najviše ponudi i njegova reklama će se prikazati na stranici, koja je prilagođena korisniku.

Ako je i portal specijalistički, na primer samo sportski, i reklame koje se pojavljaju na tom sajtu se prilagođavaju sadržaju samog portala (native ads). Isto tako, postoji mogućnost da ukoliko pablišer ne želi da se određeni proizvodi, firme ili čitava jedna industrija reklamira na njihovom sajtu, mi ih možemo blokirati po tim raznim parametrima.

haris-rasidovic

Korisnici mogu da prate trenutnu zaradu koju ostvaruju preko vaših reklama?

– Naravno, od dana saradnje izdavač dobija pristup računu za praćenje prihoda kao i dr. bitnih aktivnosti s pristupnim podacima gdje može pratiti svoje prihode u realnom vremenu. Takođe, čim klijent pošalje ovjerenu i pečatiranu fakturu, a mi savetujemo da to uradi do 5. u mjesecu, mi ga isplaćujemo do 10. za prethodni mjesec.

Trenutno u Lupon Ventures grupaciji je zaposleno blizu 100 mladih stručnjaka koji rade s jednim od najuspješnijim brandovima u sklopu Lupon Ventures grupacije poput Lupon Media, Webteh, Pikpay, CityDeal, Lokmark, 10th Floor, Hive Cube, adxPremium, ClickPlus, itd.

Samo neke od njihovih reference su firme poput Google, Mediamath, Deutsche Telekom, Turkish Airlines, SBERBANK, Unicredit Leasing, Mercedes, Renault, Škoda, Nova TV, Blic, B92, Dnevni avaz i dr.

Drugim riječima, isplaćujete čak dvije sedmice prije nego što to uradi konukrencija?

– Da, isplaćujemo najmanje deset dana prije njih. I to cijeli iznos. Koliko klijentu stoji u "dešbordu" toliko će mu stići na deviznom računu u eurima.

Znači, izdavačima ne nudite samo "Google" reklame?

– Koliko vam je poznato, jedna od najvećih svjetskih kompanija je Google. Mi impresije prodajemo na cijelom eko sistemu, gdje pored Googlea imate hiljade drugih učesnika, tako da se na taj način trudimo da u realnom vremenu prodamo svaku impresiju za najveću cijenu u korist pablišera na tom otvorenom tržištu. Slijedi da je naš konačni cilj, da maksimiziramo zaradu pablišera.

haris-na-digital-day

Google daje mogućnost da se na tri mjesta postave reklame. Da li se vaše reklame mogu naći isto tako na više mjesta u okviru jednog sajta?

– Naravno. Preko nas možete imati onoliko pozicija koliko vi želite, što opet prije svega zavisi od samog dizajna sajta. Mi savjetujemo da to ne bude više od sedam, a pet je optimalno.

Da li su reklame samo slike ili dajete i reklame u obliku videa?

– Mi nudimo mogućnost monetizacije i video saobraćaja. Trenutno je to popularno u svijetu, prije svega zbog veće zarade u odnosu na displej oglašavanje. Imamo sopstveni plejer za amortizaciju preko koga ćemo imati preroll i midroll i postroll, overlay. Veoma je jednostavno za korištenje, pablišer treba samo da kopira embeded code i da postavi video sadržaj.

Kako ljudi u Srbiji i Crnoj Gori mogu da stupe s vama u kontakt?

– Uglavnom ljudi dođu do nas preko naših klijenata, odnosno zadovoljnih partnera. Pablišeri se međusobno poznaju, savjetuju se i traže neka bolja rješenja od kojih će da prihoduju. To je najbolja moguća preporuka. Naravno, svi zainteresovani mogu da nas kontaktiraju na mejl: info@luponmedia.com.

Kada neko želi da postavi sajt da li vi pratite sve vrijeme sajt, branite ga od napada, čuvate od virusa i postavljate reklame? Da li vodite računa o tome da reklame nemaju virus ili prave neki problem?

– Preko naših reklama ne postoji mogućnost da se pojave virus reklame koje mogu negativno uticati na sajt, prije svega na loš user experience. Imamo veoma dobre filtere u našem Ad serveru. Unaprijed su blokirani svi mogući "dejting" sajtovi, kocka, alkohol, itd. To je po difoltu blokirano, a ostaje opcija da ukoliko se našem klijentu čini nešto neprikladno, da nam pošalje link problematičnog banera mailom i da mi to u najkraćem roku riješimo.

Da li imate reklame za mobilne telefone?

- Činjenica je da postoji trend povećavanja mobilnog saobraćaja i da on trenutno čini 50 % od ukupnog saobraćaja na protalima i mi smo u mogućnosti da posebno prodajemo i mob. saobraćaj po jako dobroj cijeni. 

Kada je u pitanju isplata, da li klijenti mogu u bilo kojoj banci da naprave račun?

– To nije bitno. Međutim, pošto mnogi mladi ljudi imaju sajt, a nemaju registrovanu firmu, a mi vršimo isplatu preko fakture, bitno je da imaju račun firme, račun bilo kog pravnog lica – samostalna zanatska radnja, agencije ili d.o.o, svejedno. Za sve nejasnoće mogu nas kontaktirati.

lupon-medija

Ako neko želi da postavi reklame, a ne zna da to uradi, da li vi pružate tu uslugu?

– Naravno. Naš tim čini oko 15 ljudi koji su tu da tehnički pomognu klijentu oko svih mogućih nejasnoća u postavljanju kodova. Naša praksa je da prIJe svake saradnje detaljno izanaliziramo sajt. Znamo koje su dimenzije za banere najisplativije na tržištu, što je jako bitno i gledamo gdJe bismo mogli te banere da uklopimo u sajt da bi imali što bolju amortizaciju. S druge strane, pazimo da sajt ne bude prenatrpan reklamama. Kada se dogovorimo s klijentom o pozicijama i dimenzijama, šaljemo kodove koji sadrže podatke o pozicijama i dimenzijama. Ako se desi neka nejasnoća, tu smo da pomognemo i objasnimo. Do sada nije bilo nikakvih problema.

Koliko je u regionu internet marketing zastupljen u odnosu na radio ili televiziju?

– Budžeti za internet oglašavanje rastu iz dana u dan. Velika prednost internet oglašavanja je realna mJerljivost uspJešnosti kampanja i precizno targetiranje posJetilaca na portalima. U skorijoj budućnosti ćemo imati to da će se televizija prebaciti na već popularnu "internet televiziju", stoga i u taj segment tržišta uskoro ulazimo. VJerovatno će doći do situacije da će portali i TV biti jedno. Tad govorimo o cross-device oglašavanju, što znači da će vaš oglas biti usmJeren prema određenoj targetnoj skupini preko određenog uređaja bio to moblini uređaj, PC ili TV.