Masovno se krade preko samouslužnih kasa: Zovu ga „banana trik“, a koriste ga milioni ljudi

Velik broj ljudi koristi samoposlužne kase kako bi neke artikle platio manje, ili ih uopće ne platio, što stvara goleme probleme lancima supermarketa koji se zato radije vraćaju „dobrim starim blagajnicima“.
Šest milijuna Britanaca zloupotrebljava samoposlužne kase u supermarketima i tako krade, utvrdila je studija Ipsosa, prenosi Daily Mail.
Kad se biraju artikli na ekranu, svaki osmi kupac kliknuo je na jeftiniju opciju iako to nije proizvod koji zapravo kupuje.
Ipsos je proveo anketu među 1.099 ljudi kako bi istražio praksu poznatu kao „banana trik“. To se obično događa prilikom kupnje voća ili povrća, kada potrošači namjerno na ekranu biraju jeftiniju opciju.
Zanimljivo je da 48 posto ispitanika vjeruje da „banana trik“ ne bi trebao biti smatran kaznenim djelom.
Osam posto ispitanika navelo je da su ukrali namirnicu jeftiniju od 10 funti, a 26 posto smatra da to ne bi trebalo biti prekršaj.
Ima i onih koji su priznali da ne plaćaju artikle vrijednosti jedne funte.
Daily Mail dalje prenosi da su krađe po trgovinama porasle na rekordne razine. Zabilježeno ih je 443.995 u godinu dana, što je oko 50 krađa dnevno.
Prema određenim procjenama, godišnje se na taj način stvara šteta od 1,8 milijardi funti, a trgovine moraju izdvojiti dodatnih 700 milijuna kako bi uvele sigurnosne mjere.
Prikrivaju li samoposlužne kase krađe?
Mnogi krive uvođenje samoposlužnih kasa za porast krađa.
Broj samoposlužnih kasa u Britaniji porastao je s 53.000 na 80.000, dok se u SAD-u već počinju vraćati standardnim kasama.
Izgleda da će i neki britanski trgovački lanci učiniti isto.
Direktor „Morrisonsa“ priznao je da su „otišli predaleko“ u postavljanju samoposlužnih kasa te da će sada tražiti način kako „uspostaviti ravnotežu“.
Iz „Asde“ su priopćili da će umjesto toga ulagati u ljudstvo. Ipak, većina velikih trgovina nastavlja s postavljanjem kasa za samostalno plaćanje jer se tako povećava učinkovitost i smanjuju troškovi.
Međutim, ima i kupaca koji se žale na strojeve jer više vole interakciju s ljudima tijekom plaćanja.
Zabilježen je i porast krađa među pripadnicima srednje klase, zbog čega „Morrisons“ sada preispituje odluku o postavljanju samoposlužnih kasa. Pojedine trgovine te će kase zatvarati na nekoliko sati dnevno, šest dana u tjednu.