Odrastao u siromaštvu, čistio podove, a sada ljetuje na Jadranu u jahti od 220 miliona dolara
Tokom ljeta, Jadranskim morem krstare mnogi turisti, a među njima se nalaze i poznate ličnosti koje uživaju u privatnosti daleko od očiju javnosti.
Ovog ljeta Jadransko more odlučio je posjetiti i Jan Koum. Iako ime Jan Koum možda ne govori mnogo većini ljudi, biće vam jasno o kome se radi kada saznate da je on suosnivač WhatsAppa, jedne od najpopularnijih komunikacijskih platformi koju je prije deset godina prodao Facebooku za milijarde dolara.

Danas je Koum neto vrijedan više od 16 milijardi dolara, pa je za njega cijena od 220 miliona dolara, koliko košta jahta Moonlight s kojom, prema Dubrovačkom vjesniku, plovi Jadranom, relativno mala.
Ova jahta, koju su mediji opisali kao “elegantno nautičko remek-djelo”, dugačka je 100 metara i u svojih osam luksuznih kabina može smjestiti do 16 putnika, dok broj članova posade dvostruko premašuje taj broj.
Koum je još kao tinejdžer napustio Ukrajinu sa majkom, a njihov život u SAD-u nije bio lagan. U mladosti je, kako bi pomogao majci, čistio podove i koristio bonove za hranu, koje su dobijali ljudi slabijeg imovinskog stanja.
Njegov otac, koji je bio bolestan, preminuo je 1997. godine, a tri godine kasnije preminula je i njegova majka. Koum je tada pronašao posao u Yahoou, gdje je, osim što je usavršio programiranje, upoznao Briana Actona. Ovo prijateljstvo se pokazalo ključnim za njihove živote.
Obojica su radili u Yahoou do 2007. godine, kada su dali otkaz i krenuli na avanturu po Južnoj Americi, trošeći svoju teško stečenu ušteđevinu. Dvije godine kasnije, Koum se prijavio za posao u Facebooku, ali je odbijen.
Međutim, to nije bila greška, jer je s Actonom iste godine osnovao WhatsApp, koji su na kraju prodali Facebooku za nevjerojatnih 19 milijardi dolara. Dio svog bogatstva Koum je donirao humanitarnim udrugama, uključujući i Koum Family Foundation, ali je veliki dio novca potrošio i na luksuz.
Osim spomenute jahte, Koum posjeduje i veliku kolekciju Porschea, brenda koji smatra simbolom uspjeha.
– Želja za posjedovanjem takvog automobila bila je ključna u mom nastojanju za učenjem i napornim radom – objasnio je u jednom ranijem intervjuu.
Njegova priča, koja nalikuje na filmski scenarij, inspiracija je mnogim poduzetnicima širom svijeta jer pokazuje kako se, uprkos teškim životnim uslovima i odrastanju u siromaštvu, radom, trudom i zalaganjem, mogu ostvariti veliki snovi.