Znate li kako se pravilno sprema sočivo? Obrok pun vlakana i vitamina, topao i zasitan

Objavljeno:29.11.2022 - 10:53
A A A Times Arial

Foto: printscreen/youtube/ vege mark

Da napravite ovo ukusno jelo, potrebno vam je:

500 g zelenog sočiva
3 šargarepe
2 praziluka
2 čena bijelog luka
750 ml povrtnog temeljca
supena kašika maslinovog ulja
začini po izboru (so, biber, suvi začin, slatka začinska paprika)

Priprema: U činiju sipajte 500 g zelenog sočiva i prelijte ga vodom tako da voda bude 5 cm preko sočiva. dok sočivo stoji u vodi, sjeckamo 3 šargarepe, 2 praziluka i beli luk. Kada sve to isečemo, ugrejemo ulje u šerpi u kojoj ćemo spremati jelo i onda ubacujemo praziluk i šargarepu da se dinstaju na srednjoj vatri nakon 2-3 minuta dodajemo začine po želji i sve to sjedinimo. Dodajemo povrtni temeljac u izdinstano povrće i na kraju dodajemo beli luk. Ostavljamo to još minut da se kuha i ubacujemo sočivo koje smo prethodno iscijedili od vode u kojoj je stajalo. Sočivo kuhamo na srednjoj vatri nekih 30-45 min. Nakon toga je naše jelo gotovo i spremno za serviranje, piše Stil.kurir.rs.

Sočivo je najsuperiornija mahunarka zbog bogatih izvora folata, kalijuma, gvožđa, cinka, magnezijuma. Zatim fosora, kalcijuma, kalijuma vitamine B1 i B9, prebiotika, proteina biljnog porekla. I brojnih drugih sastojaka.

Sočivo je odlična namirnica za sve pobornike zdravih stilova života. Posebno preporučena za trudnice, mame koje doje, decu u razvoju, dijabetičare.