SAVJET

BRZO JEDETE I IMATE OSJEĆAJ KRIVICE: Ove simptome nemojte ignorisati jer je moguće da patite od ovog poremećaja

Objavljeno:25.11.2022 - 09:21
A A A Times Arial

Nutricionista Branka Mirković je za Informer.rs govorila o prejedanju, koje je poremećaj koji se manifestuje time što čovjek unosi veću količinu hrane nego što joj je potrebno. Objasnila je simptome prejedanja i kako se ovo stanje može kontrolisati.

 - Karakteriše ga epizode jedenja većih količina hrane nego što je potrebno, ponekad do prejedanja, osjećaj gubitka kontrole kao u pijanom stanju - objašnjava nutricionista Mirković.


Simptomi:

1. da u roku od dva sata pojedete količinu hrane koja je definitivno veća od potrebne

2. osjećaj nedostatka kontrole nad jelom, da čovjek ne može prestati da jede ili kontroliše sebe (šta i koliko jede)

Epizode prejedanja:

1. jesti hranu brzo, mnogo brže nego inače


2. jedenje velike količine hrane čak i kada nismo baš gladni, čak i kada se fizički ne osjećamo gladno, samo navika, grickanje, prejedanje hrane koju posebno volimo

3. jesti dok se ne osjećate neugodno fizički siti

4. osjećaj krivice nakon prejedanja

5. negiranje prejedanja i, ako ste svjesni, poricanje da se nakon toga osjećate loše

6. Prejedanje se javlja najmanje jednom sedmično, najmanje tri mjeseca

Znakovi upozorenja emocionalnog poremećaja ponašanja:

1. Nestanak velikih količina hrane, omota, praznih kontejnera, skrivene ambalaže

2. Epizode prejedanja uglavnom kada nema drugih ljudi u blizini

3. Hirove dijete, proteinske, veganske... dijete, tov... konstantno promjenljiva i neuređena težina

4. Skupljanje hrane na čudnim mjestima

5. Organizacija životnih događaja i događaja kada je "prejedanje dozvoljeno", proslave, proslave, proslave, okupljanja, razni izgovori za prejedanje "nije pristojno odbiti"...

6. Povlačenje iz druženja, izlazak, nošenje posebne garderobe, slikanje

7. Dijete prije događaja, zabrinutost za tjelesnu težinu i oblik

8. Izbjegavanje ili česta kontrola izgleda

9. Tajne, ponavljajuće epizode prejedanja

10. Nedostatak kontrole nad količinom ili prekid obroka

11. Jedite sami ili sa "partnerom na dijeti koji zna tajnu prejedanja"

12. Česte promjene težine

13. Dijeta tokom dana do uveče i onda prejedanje uz "izgovore da nisam ništa jeo...

14. Opravdanja, "slabost, nesvjestica - pad šećera"

15. Loše se osjećate nakon epizoda prejedanja

Rješenje:

1. Biti otvoren

2. Vodite evidenciju šta se jede tokom dana, kada i koliko

3. Promjena u ishrani i navikama

4. Stvaranje novih navika