Čudno otkriće na Marsu: Snimljeno nešto što nalikuje vratima

Kiosk
Čudno otkriće na Marsu: Snimljeno nešto što nalikuje vratima
Rover Curiosity je nedavno na Marsu snimio nešto što, na prvi pogled, nalikuje isklesanom prolazu u stijenama, odnosno vratima.

Nije ni čudo da su odmah na internetu počele kolati priče da se radi o vanzemaljskom artefaktu – nečemu što su napravili drevni stanovnici Crvenog planeta ili noviji posjetitelji s drugih planeta ili svjetova.

Ovaj "ulaz" podsjeća na neku scenu iz znanstveno-fantastičnih filmova u kojima bi glavni junak nakon prolaska kroz mistična vrata došao do portala koji vodi u druge galaksije ili do tunela u kojima se nalaze ostaci davno izumrle vanzemaljske civilizacije. Objašnjenje znanstvenika

08372011-bc09-4d1a-9e77-3ea7079ecbdb

Foto: NASA/CNSA

No, znanstvenici nude drugačije objašnjenje i navode da se vjerojatno radi o određenoj vrsti loma stijene do kojeg je moglo doći nakon potresa ili putem drugih geoloških procesa.

Potresi na Crvenom planetu nisu nešto neobično. Otkako je lander InSight sletio na Mars u studenom 2018, evidentirao je više od 1313 potresa. Tako da ne bi bilo iznenađujuće da je ovakav lom stijene zapravo posljedica nekog jačeg tremora, a ne vještih ruku "malih zelenih"

e70e92f6-7009-4182-bb8e-7284f8003863

Foto: NASA/CNSA

Zanimljivo je napomenuti da je baš nedavno zabilježen do sada najveći potres na Marsu. NASA navodi kako je InSight 4. svibnja 2022. detektirao do sada najveći potres ikad opažen na drugom planetu, a procjenjuje da se radilo o magnitudi 5.

Dodatno, ali ne i manje važno, oblik u stijeni koji nalikuje vratima na fotografiji izgleda približno ljudske veličine, no zapravo se radi o šupljini koja je visoka samo nekoliko desetaka centimetara, točnije 30x45 centimetara.
"Na fotografiji nema ničeg čudnog"

"Ovo obilježje je nastalo putem normalnih geoloških procesa", kazao je geolog Sanjeev Gupta sa sveučilišta Imperial College London, a prenosi Sky News.

Unutar "vrata" vidljiva je duboka pukotina, što ukazuje na lom u stijeni. Takvih lomova ima i na Marsu i na Zemlji i mogli su se dogoditi bilo kada u posljednjih nekoliko stotina milijuna godina."Pukotina ima u izobilju i na Marsu i na Zemlji, mogu nastati i bez potresa. Na fotografiji nema ničeg čudnog, radi se o normalnom geološkom procesu", rekao je Gupta, koji je radio na misiji Curiosity s NASA-om.

Curiosity je ova "vanzemaljska vrata" snimio 7. svibnja 2022. na geološkoj lokaciji poznatoj kao Greenheugh Pediment.
"Tajanstvena koliba" na Mjesecu

Što se tiče čudnih otkrića u svemiru koja nalikuju na vanzemaljske strukture, važno je da se ne zanosimo previše prvim fotografijama jer tko zna što će pokazati detaljnije snimke. Sjetimo se samo objekta u obliku kocke koji je prošle godine na Mjesecu uočio kineski rover Yutu 2.Naime, u prosincu je novinar portala Spacenews, koji prati misiju kineskog rovera Yutu 2 na Mjesecu, na Twitteru objavio da je jedna od fotografija s rovera u daljini zabilježila nepoznat objekt kockastog oblika. Naravno, isti čas su krenule razne teorije o tome kako se radi o izvanzemaljcima te je objekt popularno nazvan "tajanstvenom kolibom".

2ca928ba-e94a-4009-9794-70454ea92389

Foto: NASA/CNSA

Nakon daljnjeg istraživanja, ispostavilo se da je "vanzemaljska koliba" zapravo klasična lunarna stijena te da je zbog igre svjetla i sjene iz daljine izgledala kao neobična kockasta struktura.