Na današnji dan: 140 godina od rođenja Ferdinanda Porschea

Na današnji dan: 140 godina od rođenja Ferdinanda Porschea
Vraćajući se kući jedne večeri, Porscheov otac, Anton, bio je iznenađen zasljepljujućim svjetlom koje je dopiralo iz njegove kuće.

Ferdinand Porsche je automobilski inžinjer i osnivač kompanije Porsche. Rođen je 03.09.1875. u Maffersdorfu (današnje Vratislavice u Češkoj) u tadašnjoj Austro-Ugarskoj u porodici njemačkog porijekla. 

Porscheovi su imali petoro djece: dvije kćerke i tri sina. Porscheov otac je želio da najstariji sin preuzme njegov posao, ali on je poginuo u nesrećnom slučaju dok je radio kao pomoćnik u radnji. Ferdinand je, kao drugorođeni sin, morao je da preuzme posao svog oca. Porsche je počeo da radi u fabrici svog oca kada je imao petnaest godina. Prilikom posjete fabrici tepiha u selu, pažnju mu je privukla prva električna sijalica koju je vidio u životu. Porsche je bio zadivljen time što je fabrika bila osvjetljena kao na punoj dnevnoj svjetlosti, iako je napolju bila mrkla noć. Pokazao je veliku želju da sazna više o, za njega, tajanstvenoj svjetlosti. Porsche je svakog dana odlazio u fabriku tepiha da od poslovođe Ginskog sazna što više pojedinosti o fabričkim operacijama.

Vraćajući se kući jedne večeri, Porscheov otac, Anton, bio je iznenađen zasljepljujućim svjetlom koje je dopiralo iz njegove kuće. Mladi Porsche je upravo bio završio konstrukciju sopstvenog električnog generatora i instalirao je električno osvjetljenje u cijeloj kući. Pošto je selo bilo malo, svjetlo koje je on proizveo vidjelo se iz daleka. Nekoliko dana kasnije, Ginski je posetio Porschea i predložio njegovim roditeljima da ga pošalju na studije elektrotehnike na Univerzitetu u Beču. Anton je do tada već bio svjestan dječakove nadarenosti tako da mu je od sveg srca dozvolio da započne svoje putovanje. Sa osamnaest godina, uz pomoć Ginskog, Porsche je dobio posao kod Bele Egera, proizvođača električnih aparata iz Beča.

Godine 1923, kada je imao 42 godine, Porsche je prešao u sjedište kompanije Daimler-Motoren-Gesellschaft u Stuttgartu, u Njemačkoj, gdje će kasnije raditi kao glavni inženjer. Svoju kompaniju pod nazivom "Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG" Porsche je osnovao 1931. godine. U početku nisu proizvodili automobile nego su nudili usluge naučno-istraživačkog rada i konsaltinga iz područja auto industrije.

Adolf Hitler je postao njemački kancelar 1933. godine. Prisustvovao je jednoj izložbi automobila koja je kasnije te godine organizovana u Berlinu i obećao da će zarad njemačke auto-industrije ukinuti porez na kola koji je opterećivao stanovništvo i da će izgraditi auto-puteve. Hitler se ubrzo sastao sa Porscheom i zatražio mu da napravi jeftin i kompaktan auto za njemački narod: folkswagen.

porsche4

Dana 17. januara 1934. godine, Porsche je objavio koncept folkswagena. Porsche je pretvorio svoju garažu u Stuttgartu u fabriku i njegovih dvanaest zaposlenih je počelo da radi na projektu. Na kraju je vozilo, prototip folksvagen 3, bio spreman. Probna vožnja od 50 kilometara obavljena je u jesen 1936. 

Koncept automobila koji je nazvan Porsche 64 je razvijen 1939. i koristio je mnoge dijelove popularne "bube".

porsche3

porsche2

Porsche 64

U novembru 1950. Porsche je po prvi puta nakon rata posjetio Volkswagen fabriku u Wolfsburgu. VW "buba" se tada već uveliko proizvodila.

Umro je 30. janura 1951. od posljedica srčanog udara.

Ne propustite