NINA JE ZA OVAJ ODGOVOR DOBILA NULA BODOVA, A POLA SRBIJE KAŽE DA JE GENIJE: Vidite li grešku koja zbunjuje i odrasle?

Kiosk
NINA JE ZA OVAJ ODGOVOR DOBILA NULA BODOVA, A POLA SRBIJE KAŽE DA JE GENIJE: Vidite li grešku koja zbunjuje i odrasle?
.

Prije malo više od mjesec dana na Tviteru je osvanuo identičan matemički problem za koji je đak dobio nula bodova i postao hit na društvenim mrežama, a sada je jedna oštroumna Nina (7) iz Beograda napravila istu "grešku".

Naime, riječ je o matematičkom zadatku u kom se od učenika traži da napišu ciframa "sljedeće" brojeve što može da se protumači na dva načina. Ova djevojčica je i pored objašnjenja nastavnika prije testa, razumela da treba da napiše sljedeći broj u nizu, što bi takođe trebalo da bude uvaženo kao tačan odgovor. Evo šta kažu stručnjaci.

- Takav zadatak pripada uzrastu od 7-8 godina, kada je još uvek konkretno mišljenje učestalije od apstraktnog, i djeca to vide i razumiju drugačije od nas. Na primjer, na pitanje: "Šta je na slici?", dijete odgovara konkretno: "Park, sneg, oblaci...", a odrasla osoba odgovara "Zima". Kada razumijete način na koji dijete razmišlja, onda bi trebalo priznati odgovor, uz dodatno objašnjenje značenja riječi "sljedeće" u tom primjeru - rekla nam je svoje mišljenje učiteljica Tatjana Krsmanović.

nina1

Foto:Twitter / Žena.rs

Dragana Stanković, školski psiholog, istakla je da možda dete u ovom zadatku nije napisalo ono što se od njega tražilo, ali je uvidelo logički niz što je mnogo značajnije od bodova koji se dobijaju za tačno rešen zadatak.

- Dijete je ovim pokazalo zbunjenost što bar nije pohvaljeno od svog učitelja, ali i da je kod njega u toku razvoj jedne od najvažnijih sposobnosti koja će mu značiti za budući život i rješavanje svakodnevnih problema, a to je logično razmišljanje. Kod djece logičko mišljenje se javlja u periodu od 7. do 12. godine, što se poklapa sa polaskom u školu. Međutim, na tom uzrastu ona mogu samo razmišljati o konkretnim stvarima koje trenutno opažaju. To je razlog što djeca imaju potrebu da gledaju u prste kada sabiraju ili oduzimaju. Zato roditelji i nastavnici, kao najznačajnije poluge u životu i razvoju djeteta, treba stalno da podstiču i nagrađuju svaki vid logičkog razmišljanja kako bi dete od najranijeg doba izgradilo svoju emocionalnu i socijalnu inteligenciju - rekla je Stankovićeva i objasnila da se to može postići igranjem društvenih igara poput domina, šaha, gledanjem obrazovnih emisija uz objašnjenje roditelja, kreativnih igara koje će kod deteta pobuditi radoznalost, a ukoliko ima problem, potrebno je tražiti od deteta da izloži ideje za njegovo rešavanje i onda ga zajednički rješavati.

Novi.ba/Žena.rs

Ne propustite