IMATE ODLIČNU IDEJU ZA VLASTITI BIZNIS? Trebate paziti da ne radite ove stvari!
Bez obzira koliko je sjajna vaša strast i vizija, nekoliko loših navika može upropastiti obećavajući posao. Obično su u pitanju dva ili tri poteza koji prouzrokuju neuspjeh. U nastavku slijedi pregled 15 najučestalijih poteza preduzetnika koji ne uspiju da ostvare svoje ciljeve.
1. Oni prave izgovore
Najčešći izgovor je taj da nisu imali dovoljno vremena. To ustvari znači da taj zadatak nije bio dovoljno prioritetan, zabavan, profitabilan ili hitan da bi bio na vrhu liste.
2. Oni krive druge/spoljašnje sile
Preduzetnici koji krive ekonomiju, način na koji su odgojeni, vrijeme, potrošače, svoje zaposlene, trenutnog predsjednika, suparničku političku partiju, dakle bilo koga osim sebe, za svoju situaciju nikada neće biti uspješni.
3. Oni nisu pošteni
Obmanjivanje zaposlenih u vezi sa njihovim platama ili laganje potrošača su očigledni primjeri opasnog nepoštenja, ali i lažne pohvale zaposlenima umjesto kritikovanja istih takođe je podjednako loše.
4. Oni su lijeni
Ako preduzetnik kasni na posao, ne čita i ne voli naporan rad, predodređen je od starta da bude neuspješan.
5. Oni su ubijeđeni da sve znaju
Samouvjerenost je neophodna za nekoga ko započinje posao, ali svaki ego ima svoje granice. Neuspješni preduzetnici često su previše ponosni da priznaju da nisu znali kako da upravljaju svojom kompanijom.
6. Oni oklijevaju da donose odluke
Neophodno je da se skupi što više informacija prije nego što se donesu važne odluke, ali trošenje previše vremena u razmišljanju usporava sve i uzaludno troši novac. Dobar plan koji se izvrši sada je bolji od savršenog plana koji će se izvršiti sljedeće nedjelje.
7. Oni nisu odredili jasan pravac kompanije
Niko zdrave pameti ne želi da prati preduzetnika ko nema jasnu predstavu kuda ide, a ipak većina preduzetnika ne mogu jasno da kažu koji su njihovi poslovni ciljevi za tekuću godinu. Da bi privukli najbolje radnike, preduzetnici moraju da imaju određenu viziju za svoju kompaniju.
8. Oni odbijaju ustupke
Loši preduzetnici imaju potrebu za mikromenadžerstvom, međutim niko nije dobar u svemu, te bi rukovodioci trebalo da se usmjere na najveća i najvažnija pitanja.
9. Oni su uključeni u nemjerljive stvari
Neophodno je da se zamisli kako kompanija može da raste kako više izvora i talenata postaje dostupno.
10. Oni nisu u mogućnosti da se sukobe
Kada zaposleni osjete neku slabost svog rukovodioca, često će to da iskoriste.
11. Oni nisu organizovani
Vođenje posla ide sa beskrajnim odgovornostima, a uspješni preduzetnici stalno usklađuju svoje zauzete živote sa sistemom koji radi za njih.
12. Oni nude nešto što ne može biti profitabilno
Neki preduzetnici ne uspijevaju da dobro izračunaju svoje mogućnosti i idu naprijed uprkos svakoj prilici da zarade novac.
13. Oni pružaju užasnu uslugu ili proizvod
Ako su zaposleni loše obučeni, posao je osuđen na propast.
14. Oni su loši trgovci
Ako zaista vjerujete da vaša kompanija nudi vašim potrošačima vrijednost rješavanjem njihovih problema, onda bi trebalo da svoja rješenja izgovarate što je glasnije moguće. Koristite rast kompanije kako biste utemeljili lične odnose i nemojte se plašiti da li ste previše nametljivi.
15. Oni ignorišu metriku
Neophodno je raščlaniti vaš složen poslovni plan na jednostavnije zadatke i računice koje mogu da se svakodnevno ili nedjeljno provjeravaju.