ŽENE U ŠTIKLAMA OVE VISINE MUŠKARCI NAJVIŠE PRIMJEĆUJU: Za njima se svi okreću na ulici, evo u čemu je TRIK!
Ah, te štikle! Lakovane, plišane, sa mašnom, stabilne ili one tanke, u špic ili na kaišiće – ma volimo ih u svakom obliku. Jasno je da ženstvenost i seksepil dolaze iznutra, ali većina će se složiti da nema ništa privlačnije od žene u visokim potpeticama. Samopouzdanje skače, držanje je bolje, koraci su kraći, a hod zavodljiviji, i teško ćete naći ženu koja se neće složiti sa ovim. A sudeći po novim istraživanjima, čini se da i muškarci dijele isto mišljenje.
![]()
Postoji bezbroj varijacija kada je visina štikle na ženskim cipelama u pitanju. One sa najvišom potpeticom, svakako su najatraktivnije ali, da li visina štikle zaista određuje privlačnost žene suprotnom polu? U seriji od četiri eksperimenta, francuski istraživači otkrili su da i te kako određuje, i da, kako visina štikla raste, raste i zainteresovanost muškarca. I to drastično.
![]()
U prvom eksperimentu, istraživači su 19-godišnju ženu sa tablom za pisanje postavili ispred radnje. Bila je obučena u skromnu crnu suknju i bijelu bluzu, uz koje je nosila kožnu jaknu i moderne cipele u crnoj boji. Jedina razlika je u tome što je mijenjala visinu štikle – ravne, srednje i visoke. Kada bi joj u susret naišli muškarci između 25 i 50 godina, pitala bi ih da li žele da učestvuju u četvorominutnoj anketi o problemima između polova. Žena je razgovarala sa 90 muškaraca, mijenjajući cipele na svakih 10. Istraživači su sjedili u blizini i pratili zainteresovanost muškaraca da učestvuju u anketi – a ona je bila veoma usko povezana sa visinom štikle koju je žena nosila.
![]()
- Ravne: 47 odsto muškaraca je željelo da učestvuje u anketi
- Srednja štikla: 63 odsto
- Visoka štikla: 83 odsto
![]()
U drugom eksperimentu, istraživači su rasporedili četiri žene od 19 godina sa tablama u četiri različita grada. Sve su imale sličnu visinu, težinu i broj cipela, kao i iste odevne kombinacije kao žena iz prethodnog eksperimenta. Svaka od njih dobila je instrukcije da pronađe 45 muškaraca i 45 žena (ukupno 180 žena i muškaraca) između 25 i 50 godina koji će učestvovati u anketi. Visina štikle imala je jako mali uticaj na zainteresovanost žena da učestvuju u anketi, ali kod muškaraca je pravila ogromnu razliku.
![]()
Žene koje su bile voljne da učestvuju u anketi žene koja nosi:
- Ravne cipele: 32 odsto
- Srednje štikle: 37 odsto
- Visoke štikle: 30 odsto
![]()
Muškarci koji su bili voljni da učestvuju u anketi žene koja nosi:
- Ravne cipele: 42 odsto
- Srednje štikle: 60 odsto
- Visoke štikle: 82 odsto
![]()
U trećem eksperimentu, koristili su iste žene kao i u drugom, nosile su iste stvari i na isti način mijenjale visinu štikli. Ali, ovoga puta žena šeta kroz ulicu prepunu ljudi brljajući po torbi, a onda „slučajno“ ispušta rukavicu i nastavlja svojim putem. Visina štikle ni ovoga puta nije pravila veliku razliku kod ženskih pronalazača rukavice, ali, još jednom, kod muškaraca se razlika znatno osjetila.
![]()
Ženski pronalazači rukavice kod žene koja nosi:
- Ravne cipele: 43 odsto
- Srednje štikle: 50 odsto
- Visoke štikle: 52 odsto
![]()
Muški pronalazači rukavice kod žene koja nosi:
- Ravne cipele: 62 odsto
- Srednje štikle: 78 odsto
- Visoke štikle: 93 odsto
![]()
U četvrtom eksperimentu, žena iz prvog eksperimenta je poslata u jedan od tri bara, u periodu od šest srijeda uveče i šest subota uveče od 20:30 do ponoći. Nosila je suknju i usku bluzu i dobila instrukcije da sjedi sama za stolom blizu šanka i prekrsti noge tako da muškarci mogu da vide njene cipele. Istraživači su sjedili blizu i snimali kojom brzinom 36 muškaraca u dvadesetim godinama pokušava da započne razgovor sa njom. Što je štikla bila viša, muškarci su brže prilazili.
![]()
- Ravne cipele: 14 minuta
- Srednje štikle: 11 minuta
- Visoke štikle: 7 minuta
U ČEMU JE TRIK?
Ovi eksperimenti potvrdili su ono što žene već generacijama unazad znaju: Visoke štikle privlače mušku pažnju. Postoji nekoliko razloga za to. Kako veličina štikle raste:
- Ženske grudi izgledaju bujnije. Visoke štikle „tjeraju“ vas da izvijete leđa unapred, i na taj način čine grudi većim i izraženijim. Mnoge studije pokazale su da istaknute grudi privlače više pažnje kod muškaraca.
![]()
- Ženska zadnjica izgleda veće jer je podignuta na štiklama. Neka istraživanja ukazuju na to da kako veličina zadnjice raste, raste i zainteresovanost muškaraca ka ženama.
- Dok hodaju u štiklama, ženski kukovi i zadnjica se više njišu jer štikle smanjuju dužinu koraka.
![]()
- Ženska stopala izgledaju manje. Iako postoje muškarci koje privlače različiti tipovi žena – mršave, punačke, niske, visoke – muškarci su evoluirali tako da budu veći i viši od žena, i da ih privlače žene koje su sitnije od njih. Visoke štikle čine ženska stopala vizuelno manjim, i samim tim atraktivnijim.
Ipak, uvećana atraktivnost ima određenu cijenu: Visoke štikle su neudobne i značajno povećavaju rizik od nezgoda sa stopalima - žuljeva, čukljeva, padova, izvrnutih članaka, plantarnih bradavica, uraslih noktiju, oštećenja nerava i bolova u kolenima i leđima.
ZA SVE JE KRIVA EVOLUCIJA
svrha života jeste da reprodukuje život, da pošalje gene u narednu generaciju. Najlakši način za muškarce da to postignu je da oplode veliki broj žena. Najlakši način za žene da svoje gene pošalju u potomsvo jeste da odgaje mali broj dece do reproduktivne zrelosti – u idealnom slučaju uz podršku muškarca čiju ljubav privlače i održavaju tokom vremena.
![]()
Muškarci žude za ženama, a neke žene doživljavaju želju na muški način. Međutim, mnoge žene se osjećaju manje motivisano požudom nego potrebom da se osećaju poželjno, da privuku i zadrže mušku pažnju. Visoke potpetice privlače muške poglede. Žene se često žale na mane visokih potpetica, ali nastavljaju da ih nose. Očigledno je – žudnja za poželjnim izgledom pobjeđuje želju za komforom.
![]()
(Novi.ba/Zena.blic.rs)