UKOLIKO VAS AKUMULATOR IZDA, IMATE 3 OPCIJE: Jednu nemojte pokušavati ako volite svoj auto

Kiosk
UKOLIKO VAS AKUMULATOR IZDA, IMATE 3 OPCIJE: Jednu nemojte pokušavati ako volite svoj auto
.

Ovo su savjeti koje bi svi iskusni vozači morali znati.


LAK ZA NOKTE PROTIV OGREBOTINA

ogrebotine
Uzmite lak za nokte koji odgovara boji automoila i stavite ga na ogrebotinu. Kada se osuši, išmirglajte ogrebotinu da biste je učinili glatkijom.


PUCANJE ŠOFERŠAJBE SPRIJEČITE PROVIDNIM LAKOM
providan-lak
Ako vam kamen pogodi šoferšajbnu i napravi duboku pukotinu, ona će vremenom postajati sve veća i veća. Stavite na pukotinu 2 ili 3 sloja providnog laka za nokte. Ovo će zaustaviti njeno dalje širenje.


OKRENITE VOLAN
volan
Ako parkirate automobil po toplom vremenu, za kratko vrijeme volan će se ugrijati toliko da nećete moći da ga držite. Da biste ovo spriječili, okrenite volan za 180 stepeni kada napuštate automobil.

LOVOROV LIST
lovor
Ako ispred sebe imate dug put i brinete se da vam ne pripadne muka, stavite lovorov list ispod jezika. On sadrži specijalne materije koje opuštaju stomak i nervni sistem.


LIMUN PROTIV POSPANOSTI

pospanost
Neki citrusi djeluju kao šolja kafe. Ako se osjećate pospano dok vozite, stavite komadić limuna ispod jezika. Ovo će vas brzo razbuditi, ali ne preporučujemo vam da vozite kada ste umorni, piše Brightside.


TRIK SA TENISKOM LOPTICOM

parking
Ovaj trik je naročito koristan za vozače početnike. Teniska loptica koja visi u garaži može biti znak da je zid blizu. Teniska loptica će vam pomoći da lakše procijenite veličinu automobila, tako da ne vozite dalje nego što je potrebno.


PROVJERITE KVALITET ULJA

ulje
Postoji poseban način da proverite kvalitet ulja u motoru. Zagrejte motor 5 do 10 minuta, pa ga isključite. Podignite haubu i stavite nekoliko kapljica ulja na komadić papira. Pažljivo stavite papir na toplo mjesto i sačekajte oko 2 sata da se ulje osuši. Nakon toga, provjerite rezultat.


• Ako su ivice mrlje glatke, to znači da u ulju nema vode. Ulje je dobrog kvaliteta.
• Ako je centar tamnje ili sive boje, ulje je suviše prljavo. Vrijeme je da ga zamijenite.
• Ako se na papiru vide neki metalni delići, to znali da je neki od unutrašnjih delova automobila oštećen. Koristite ulje lošeg kvaliteta.
• Krug svijetlo sive ili smeđe boje znači da se neki dijelovi ulja ne rastvaraju. Trebalo bi da ga promijenite.


KVALITET BENZINA

bezzin
Stavite kap tečnog gasa na papir bijele boje, puhnite u njega i sačekajte da kapljica ispari. Ako je papir savršeno bijel nakon eksperimenta, koristite gorivo dobrog kvaliteta. Ako je na papiru masna mrlja, to znali da u gasu ima kerozina.


Evo kako da provjerite tečni gas na prisustvo smole:
10
Stavite kap tečnog gasa na čašu i zapalite. Nakon što izgori, provjerite boju kruga. Ako je bele boje, u gasu nema smole. Ako je smeđe boje, ima dovoljno smole koje ozbiljno oštećuje motor.

Evo kako da provjerite da li je u tečni gas dodata voda:
11
Stavite malo tečnog gasa u providnu teglu i dodajte malo rastvora mangana. Dobro promućkajte i provjerite boju. Ako su se kristali mangana rastvorili i gas je postao ljubičaste ili ružičaste boje, to znači da u njemu ima vode.


IZRAČITE AUTOMOBIL

12
Otvorite vrata i jedan od prednjih prozora. Onda otvorite i zatorite vrata na suprotnoj strani automobila. Ovaj trik pomaže da brzo rashladite auto i da se lako riješite neprijatnih mirisa.

UKOLIKO VAS AKUMULATOR IZDA

akumulator

Nema goreg osećaja nego kada okrenete ključ i ništa se ne desi. Motor ne daje nikakav zvuk, instrumenti su „mrtvi“ – sve je jasno, akumulator je izdao. Evo šta nam je na raspolaganju kako bismo ga ponovo pokrenuli.

U toj situaciji imate tri opcije – dopuna akumulatora, startovanje pomoću kablova i startovanje na „gurku“.  Ni jedna od ovih opcija nije idealna,a mi smo ih nabrojali redom od najmanje loše do one najgore.

Idealna opcija bila bi da akumulator povežete na punjač i nakon punjenja ga vratite.Problem je u tome što retko ko ima vremena da čeka da se akumulator napuni (što zna da traje i preko desetak sati) već se ipak odlučuje na klasične metode startovanja pomoću kablova ili guranjem, piše AutoBild 

Startovanje pomoću kablova je jednostavno i lako izvodljivo, ali je problem što na ovaj način drastično smanjujete životni vijek akumulatora.

Guranje automobila neka vam uvijek bude posljednja opcija, pogotovo ako ovo niste nikada ranije probali jer zahtijeva izvjesnu umijetnost u baratanju komandama vozila i može biti rizično po zdravlje asistenata koji vam pomažu u startovanju automobila „gurkom“. U svakom slučaju, koju god opciju da izaberete, evo šta vam je raditi.

Potencijalni problemi pri „guranju“ vozila

• Najlakši za startovanje su stariji automobili sa jednostavnim sistemima  ubrizgavanja.

• Benzinski agregati sa karburatorom i klasični, atmosferski dizelaši. Oni se mogu pokrenuti čak i kada je akumulator potpuno prazan. Kod ostalih, savremenijih motora može biti dosta problema.

auto1

• Dizel-agregati imaju grijače cilindara koji, kao što im ime kaže, vrše  predgrijevanje unutrašnjosti cilindra prije paljenja smeše. U slučaju da je akumulator potpuno prazan grijači nisu u stanju da obave svoju funkciju pa je takav motor veoma teško, da ne  kažemo nemogućeupaliti na „gurku“. Ovo je posebno izraženo kod starijih, slabo održavanih i motora sa velikom

pređenom kilometražom za koje je zajednički nizak stepen  kompresije.

auto2

• U slučaju da je akumulator potpuno prazan kod automobila sa elektro  pogonjenom pumpomgoriva može biti problema pri startovanju na „gurku“. Bez makar malo električne energije u sistemu, pumpa ne radi i gorivo ne dolazi do motora

• Sličan problem može nastati i kod vozila sa kompjuterski regulisanim  ubrizgavanjem goriva.U slučaju da je akumulator prazan elektronika neće aktivirati brizgaljke i ništa od startovanja motora

auto3

• Automobili sa automatskom transmisijom su vrlo teški za paljenje na „gurku“ jer njihov mehanizam nije u stanju da promijeni stepen prenosa bez ulja pod pritiskom koji nastaje dok pumpa ulja mijenjača radi, odnosno kada je akumulator ispravan i napunjen

auto4

• Guranjem automobila rizikujete povrede, pogotovo ako gurate teži automobil.  Posebnoje nezgodan snažan trzaj koji se javlja kada osoba koja sjedi u automobilu pusti komandu kvačila. Ukoliko se „gurači“ ne sklone na vreme rizikuju povrede kičme i lomove ekstremiteta uslijed trzanja. U svakom slučaju, guranje je fizički naporan posao i ko nije  fizički spreman bolje da ga se ne prihvata.

Kako pravilno startovati automobil na „gurku“

1. Za početak treba dati kontakt. U slučaju automobila sa ključ karticom to znači  kratak pritisak na taster za startovanje motora.
2. Prebaciti u drugu brzinu (neki savetuju i treću, ali preovladava mišljenje da je druga pravi izbor jer se u njoj automobil može startovati na manjoj brzini).
3. Pritisnite pedalu kvačila, ako ste na nizbrdici možete krenuti i sami, u protivnom  trebaće vam asistent. Držite kvačilo dok ne dostignete 10 do 15 km/h.
4. Naglo pustiti pedalu kvačila uz istovremeno pritiskanje komande gasa. Ukoliko motor startuje, munjevito reagujte i pritisnite pedalu kvačila kako se ne bi ugasio.
Startovanje pomoću kablova

auto5

Startovanje pomoću kablova moguće je na svim akumulatorima, bez obzira na starost. Ipak, vodite računa da takav način startovanja takođe može oštetiti akumulator jer se u datom trenutku velika količina nekontrolisane energije ubacuje u ispražnjen akumulator pa ovaj način treba kada je moguće izbjegavati.

auto6

Ipak, ako već nemate izbor, pratite uputstvoi naš foto-strip koji dajemo na ovoj strani.  Jedini način da startujete motor jeste da nađete drugi automobil i kablove za startovanje. Ovdje, naravno, mora da se poštuje određena procedura, a najvažnije je pratiti uputstvo vašeg automobila:

1. Motor donora struje treba da radi (svi drugi potrošači treba da budu isključeni)

2. Prvo povežite crveni (pozitivan) kraj kabla za startovanje na pozitivni pol praznog akumulatora, a zatim drugi kraj štipaljke zakačite na pozitivnu klemu akumulatora sa kojeg uzimate struju.

3. Zatim povežite negativan (crni) kraj kabla na akumulator vozila bez struje, a drugi kraj kabla uzemljite, odnosno povežite na neki metalni dio vozila sa punim akumulatorom (najbolje blok motora) (proverite u uputstvu vašeg vozila). Kabl možete staviti i na negativni pol punog akumulatora. Može se desiti da u tom trenutku zavarniči (jer prazan akumulator odmah uzima struju).

4. Provjerite da kablovi ne dolaze u kontakt sa izduvnim sistemom ili kaišem Kada ste ih povezali, startujte motor  vozila sa praznim akumulatorom i onda ga pustite da radi.

5. Poslije nekoliko minuta kablove skinite obrnutim redoslijedom od onog kojim ste ih postavljali. Nakon startovanja, automobil treba da vozite makar 20 minuta, piše Auto Bild.

 

Ne propustite