OVO PRAVILO VOZAČI KRŠE LJETI, A KAZNE SU OGROMNE: Prekršaj koji izbija novac iz džepa!

Kiosk
OVO PRAVILO VOZAČI KRŠE LJETI, A KAZNE SU OGROMNE: Prekršaj koji izbija novac iz džepa!
.

Srbijanski vozači važe za veoma bahate, ali često iza bezobzirnog ponašanja stoji - neznanje. Tako vožnja "brzom" trakom na auto-putu može da "izbije" 5.000 ( oko 43 Eura) dinara iz džepa, a da vjerovatno nemate pojma zašto.

voznja-zaustavnom-trakom

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbjednost u saobraćaju, savjetuje vozače da, pogotovo tokom sezone odmora kada se upuštaju u duže relacije, održavaju bezbjedno rastojanje, ne prekoračuju brzinu, vezuju pojase, budu strpljivi i odmorni. On ukazuje na još jednu čestu pojavu, koja utiče na bezbjednost učesnika u saobraćaju, ali može i te kako da udari po džepu.

''U želji da što prije stignu do mora i nadoknade vrijeme izgubljeno na graničnom prijelazu, vozači brzaju. Međutim, većina nije svjesna da lijevu traku ne smiju da koriste za brzu vožnju, već samo za preticanje, a kazna za takvo ponašanje iznosi 5.000 dinara'' - kaže Okanović.

vozaci

Po njegovim riječima, vozači se često vode sljedećim modelom: "Nalazim se u najbržoj traci i vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom; ovaj koji hoće da me obiđe, morao bi da vozi brže od mene, a to nije dozvoljeno. Dakle, neću da se sklonim".

''To nije ispravno. Tokom obilaženja, vozilo, sa uključenim migavcem, prelazi iz srednje u lijevu traku, ali je nakon izvršenog preticanja dužno i da se vrati u srednju traku. Time omogućava i drugim vozilima da izvrše preticanje'' - kaže Okanović, prenosi Kurir.

Okanović primijećuje da postoji alarmantan broj vozača, koji se ne zna snaći na kružnom toku.

''Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača, i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku.

Prilikom ulaska u kružni tok primijenjuje se pravilo desne strane, objašnjava Okanović, ali podsjeća i koga vozači primarno moraju da slušaju: "najstariji" je policajac, pa semafor, zatim saobraćajni znak, i ako ništa od ovih smjernica ne postoji, okrećemo se pravilu prvenstva desne strane.

Što se tiče kretanja unutar kruga, iscrtane saobraćajne trake ne smiju se "sijeći", i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena.

slavija

Znakovi česta nepoznanica

Da su i saobraćajni znaci podložni zaboravu, pokazao je i jedan post na Facebooku. Naime, Srbin koji je nedavno posjetio Grčku, u želji da pomogne drugima koji će i sami uskoro stići tamo na ljetovanje, podijelio je svoje saznanje sa njima.

"Ova dva znaka, mislim da se ne primenjuju u Srbiji, ali nisam siguran. Prvi znak je zabrana parkiranja NEPARNIM mjesecima sa strane ulice na kojoj je znak, a drugi zabrana parkiranja PARNIM mjesecima. Možda nekom bude od koristi", napisao je on na Fejsbuku.

znakovi

Iz najbolje namjere, izazvao je zabunu: na ovu objavu reagovalo je mnogo vozača, koji su iznosili svoja mišljenja o ovim znakovima i drugim saobraćajnim situacijama.

''Naravno da i mi imamo ove znake, jer u Evropi postoji konvencija o saobraćajnim pravilima. Ovi znaci se odnose na parne i neparne dane, a ne mjesece, i vjerujem da se nalaze u testovima. Ipak, na našim ulicama nema potrebe za njima pa se rijetko mogu vidjeti ''- zaključio je Okanović za srbijanski list Kurir.

vozaci

Ne propustite