NAKON ŠTO SE MOST SRUŠIO, SADA IH ZADESILA JOŠ JEDNA KATASTROFA: "Sa velikom tugom vam ovo moram reći"

Svijet
NAKON ŠTO SE MOST SRUŠIO, SADA IH ZADESILA JOŠ JEDNA KATASTROFA: "Sa velikom tugom vam ovo moram reći"
.

Vlasti Italije danas su saopštile kako bi više od 630 ljudi moglo ostati bez krova nad glavom nakon što se most u Genovi srušio, jer će okolni blokovi možda morati da se sruše.

Stambene zgrade u okolini mjesta tragedije su već evakuisane jer postoji rizik od daljeg urušavanja, a stanarima nije dozvoljeno čak ni da se vrate po svoje stvari, lijekove ili da nahrane kućne ljubimce.

most19

Ministar za transport i infrastrukturu Danilo Tonineli, napisao je na svom Facebook profilu da će za stanare biti pronađen smještaj, ali da će na kraju njihovi stanovi možda morati da se sruše.

- Rekonstrukcija ključne arterije trebalo bi da počne što je prije moguće - rekao je Tonineli. Vijadukt koji se srušio bio je veza između dva glavna autoputa, jednog koji vodi ka Francuskoj i drugog ka Milanu.

most11

Vlada za tragediju krivi firmu koja radi na održavanju mosta ""Austrade per Italiaj".

Most je dug dug 1.2 kilometara, u blizini je željeznice i brojnih fabrika, a sagrađen je 1967. godine. 

Njegova rekonstrukcija sprovedena je prije dvije godine.  

genoa-motorway-bridge-collapse-italy-1423442

Italijanski ministar saobraćaja Danilo Tonineli pozvao je na ostavku glavnih menadžera kompanije koja je radila na rekonstrukciji nadvožnjaka.

- Prije svega vrh (kompanije) Autostrejd per la Italija mora da podnese ostavku -  poručio je on na Facebooku.

0-genoa-bridge-collapse

Kazao je kako ta kompanija nije bila sposobna da ispuni svoje obaveze propisane ugovorom o regulaciji rada na ovoj infrastrukturnoj jedinici".

genoa-motorway-bridge-collapse-italy-1423364

- Ovlastio sam ministre da započnu sve procedure za primenu sporazuma, kojim će opozvati koncesije date ovim kompanijama i zahtjevati značajne kazne za njih, koje mogu da dostignu do 150 miliona eura, a na osnovu uslova propisanih ugovorom - rekao je on.

Uobičajeno je da se nadvožnjaci grade tako da kraju barem 100 godina.

- Veliki nadvožnjak kao što je ovaj zahtjeva stalnu inspekciju i nadgledanje od strane stručnih inženjera. Ovom nadvožnjaku bilo je potrebno dosta održavanja. - objašnjava za BBC Ijan Firt, inženjer specijalizovan za mostove.

Objasnio je i kako on ima informaciju da most nije održavan.

- Uglavnom se održavanje svodi na to da se spriječi i ukloni propadanje materijala, a pošto je nadvožnjak bio rekontruisan, moguće da je bio propao - kazao je on.

Antonio Brencič, inženjer koji predaje na Univerzitetu u Đenovi, sumnja da je nadvožnjak rekontruisan upravo zbog toga što je održavanje bilo skupo.

genoa-bridge-collapse-italy-ponte-morandi-liguria-video-1003188

- Most očigledno ima dosta problema i pored cijene rekonstrukcije, koja je premašila budžet - pisao je on u italijanskim medijima 2016, kada se vršila obnova Morandija.

On je tada upozorio kako postoje greške na mostu, te da će ga morati mijenjati, prije ili kasnije.

Međutim, dodao je da su ti problemi kasnije riješeni. Profesor je otkrio i da postoje greške u samom dizajnu mosta.

most6

Arhitekta Rikardo Morandi je , naime, pogrešno procijenio na koji način ojačani čelik "stari". Morandi je projetkovao još jedan sličan most u Venecueli, koji je doživio slične probleme kao ovaj u Italiji, i kome je takođe trebalo dosta održavanja.

Procjenjuje se kako je propadanje mosta možda uzrokovao i veliki protok saobraćaja, a procjenjuje se da je preko njega prelazilo 25 miliona vozila godišnje, pošto se nalazi na prometnom autoputu A10.

most13

Mediji sada pišu i o dugogodišnjem neulaganju vlade Italije u infrastrukturu, koja zaostaje za ostalim evropskim zemljama.

most19

Očekuje se da u narednim danima istraga pokaže stvarni uzrok tragedije.

Ne propustite