7 razloga zašto najbolji radnici daju otkaz i kada vole svoj posao
Gubitak dobrog zaposlenika je grozna stvar.
To znači da morate pronaći, pridobiti i obučiti zamjenu za tog zaposlenika. I nakon svega toga, i dalje ne možete znati kako će se novi zaposlenik snaći na tom radnom mjestu. Samim time opterećeni su i ostali zaposlenici.
Ponekad postoji solidan razlog zašto neko daje otkaz – ponekad se zaposlenik ne uklopi u tim, preseli se zbog ličnih razloga, ili dobije priliku koju je teško odbiti. U tim slučajevima, čak i kad je u pitanju teška tranzicija, u suštini je to ispravna stvar za učiniti. Šta je sa drugim razlozima?
Da bi zadržali najbolje zaposlenike morate razumjeti razloge iz kojih zaposlenici daju otkaz. Priočitajte sedam najčešćih razloga:
Stagnacija
Ljudi ne žele da se osjećaju zarobljeno, kao da dolaze stalno na isto mjesto i rade isti posao svaki dan narednih 20 do 40 godina. Ljudi žele da osjećaju kako idu naprijed i napreduju u svom profesionalnom životu. Ono žele da streme ka nečemu. Ako ne postoji mogućnost za napredak u karijeri, oni znaju da tu mogućnost moraju potražiti negdje drugo. U međuvremenu, dosađivat će se, bit će nesretni i prezirat će sve oko sebe, a to će sve uticati na njihov učinak i na moral cijelog tima.
Prekomjeran rad
Kod većine zanimanja postoje periodi pojačanog stresa, ali ništa ne utiče negativno na dobre zaposlenike kao prekomjeran rad. Obično su najbolji zaposlenici, oni najsposobniji i najposvećeniji, oni na kojima je najveći teret rada. Ako konstantno preuzimaju više i više obaveza, pogotovo kad se taj njihov trud ne prepoznaje i ne nagrađuje unapređenjem ili povišicom, zaposlenici će početi vjerovati da ih iskorištavate. Ko bi ih mogao kriviti? I vi bi se isto osjećali.
Nejasne vizije
Ništa ne može više frustrirati dobrog radnika kao radno mjesto sa pregršt vizija i velikih snova, ali bez strateških ciljeva koji bi vodili ka ostvarenju tih vizija i snova. Bez te povezanosti, sve su samo puste riječi. Koja nadarena osoba želi da provodi svoje vrijeme i ulaže svoju energiju u nešto nedefinisano? Ljudi žele da znaju da njihov rad vodi kreiranju nečega, a ne samo okretanju kotača.
Profit važniji od ljudi
Kada je nekoj kompaniji bitniji krajnji bilans od zaposlenika, najbolji zaposlenici će otići na neko drugo mjesto i za sobom ostaviti one prosječne i apatične radnike koji nemaju volje da traže bolju poziciju. Kao posljedicu toga, imate loš učinak zaposlenika, nizak moral, pa čak i probleme s ponašanjem zaposlenika. Naravno, profit, rezultati, dioničari i produktivnost su važni, ali uspjeh zavisi od ljudi koji vrše sav posao,
Manjak prepoznavanja
Čak i najnesebičniji ljudi ćele da se njihov trud i dobar rad prepoznaju i nagrade. To je jednostavno dio svih nas. Kada ne prepoznate trud zaposlenika, ne samo da ne uspijevate da ih motivišete nego također i propuštate priliku da poboljšate njihov učinak na poslu. Čak i ako nemate budžet za povišice ili bonuse, postoje i mnogi jeftini načini prepoznavanja nečijeg truda – ne košta vas ništa ako im riječima kažete koliko ih cijenite. Ako ih ne primjećujete, ljude nećete ni interesovati.
Manjak povjerenja
Prednost zaposlenika je u tome što oni mogu posmatrati vaše ponašanje. Ako vide da se na neetičan način ophodite s klijentima, lažete dioničarima, varate klijente ili kršite datu riječ, oni najbolji i najprincipijelniji među njima će otići. Što je najgore, oni koji ostanu ogu početi pratiti vaš primjer.
Prekomjerna hijerarhija
Svakom radnom mjestu je potrebna struktura i vođstvo, ali stroga organizacija kompanije čini radnike nesretnima. Ako vaši najbolji zaposlenici znaju da se od njih očekuje samo da budu produktivni, a ne i da doprinose sa svojim idejama, ako nemaju moć da donose odluke, ako konstantno moraju prepuštati posao drugima zbog njihove titule a ne ekspertize, onda oni baš i nemaju mnogo razloga za sreću.
Na kraju krajeva, mnogi zaposlenici koji napuštaju kompanije otkaz daju zbog šefova, a ne zbog posla ili organizacije. Zapitajte se šta to radite a što tjera vaše najbolje zaposlenike, a potom pokušajte promijeniti navike i usvojiti nove navike koje će ih zadržati.