Zašto je emocionalna inteligencija sve važnija?

Kiosk
Zašto je emocionalna inteligencija sve važnija?
.

Prema Izvještaju o budućnosti poslova Svjetskog Ekonomskog Foruma, emocionalna inteligencija će biti jedna od 10 najvažnijih poslovnih vještina u 2020. godini.

Posljednjih godina raste svjesnost da je emocionalna inteligencija važna poslovna vještina koja ponekad čak i prevazilazi tehničku sposobnost. Career Builder anketa sprovedena 2011. Godine među 2,600 menadžera ljudskih resursa pokazala je da 71% njih više cijeni emocionalnu inteligenciju nego običnu inteligenciju kod zaposlenika, 75% njih reklo je da bi prije unaprijedili emocionalno inteligentnog zaposlenika, a 59 % njih reklo je da bi preskočili kandidata s visokim kvocijentom inteligencije ali niskom stopom emocionalne inteligencije.

Pitanje je zašto kompanije toliko cijene emocionalnu inteligenciju? Ovih sedam razloga mogu biti objašnjenje za činjenicu da su emocionalno inteligentni kandidati tako vrijedni.

1. Zdravije se nose s pritiskom

Da bi se nosili s pritiskom na radnom mjestu i da bi dobro funkcionisali pod stresom moramo imati sposobnost upravljanja vlastitim emocijama. Ljudi sa razvijenom emocionalnom inteligencijom više su svjesni svog unutrašnjeg termometra i samim time sposobniji su upravljati stresom. Oni uglavnom imaju bolje razvijene mehanizme nošenja s pritiscima i stresom i zdrave sisteme podrške koji funkcionišu čak i u najtežim situacijama. Sve veća stopa promjena na radnim mjestima povećava stres na radnom mjestu i samim time povećava vrijednost onih koji se mogu nositi s tim.

stres

2. Oni razumiju druge i surađuju s njima

Kako timski rad postaje sve važniji u poslovnom okruženju, tako i ljudi koji su sposobni razumjeti i slagati se s drugima postaju sve traženiji. Emocionalno inteligentni ljudi imaju dobro razvijene društvene vještine koje im omogućavaju da izgrade veze sa različitim tipovima ljudi koji pripadaju različitim kulturama i okruženjima. U globalizovanom poslovnom okruženju, to je dosta tražena osobina.

3. Dobro slušaju

Svako od nas želi da ga neko sasluša i razumije. Sposobnost slušanja i odgovaranja drugima ključna je za razvoj dobrih veza na radnom mjestu. Mnogi od nas, ipak, nisu toliko dobri u slušanju onoga što drugi imaju da kažu. Zbog svoje sposobnosti da razumiju druge, emocionalno inteligentni ljudi su u povoljnijem položaju i mogu staviti svoje emocije i želje sa strane i obratiti pažnju na druge. Njihova sposobnost razumijevanja tuđih emocija kroz ton glasa i govor tijela dobro dođe u slučajevima timskog rada.

satisfied-with-the-work-done

4. Bolje primaju povratne informacije

Otvoren, pravovremen i iskren feedback je od suštinske važnosti za poslovni učinak, posebno u vrijeme kad dolazi do opadanja godišnjih procjena učinka. Ljudi sa razvijenom emocionalnom inteligencijom su manje defanzivni i otvoreniji prema povratnim informacijama, posebno kad feedback uključuje savjete za poboljšanje učinka. Njihov visok nivo samoobzira omogućava im da pozitivno gledaju na područja gdje se mogu popraviti umjesto što će feedback shvatiti previše lično.

5. Empatični su

Saradnja ne samo da predstavlja jedno logističko pitanje – tu se također radi i o reagovanju na osjećanja kolega. Ljudi sa razvijenom emocionalnom inteligencijom sposobni su koristiti svoju osjetljivost da bi izgradili povjerenje i koheziju. Na taj način timovi se mogu fokusirati na jedan zadatak umjesto da budu umiješani u unutrašnje afere i politiku. Njihova osjetljivost naspram potreba drugih služi kao lubrikant koji pomaže članovima tima da bolje rade zajedno.

empatija

6. Oni su primjer drugima

Emocionalno inteligentni ljudi se ne usplahire lako kada stvari ne idu po planu. Njihova sposobnost slaganja s drugima povećava vjerovatnoću da će to drugi primijetiti i pokušati ih oponašati. Zbog toga je emocionalna inteligencija ključ za uticanje na ljude unutar organizacije, bez obzira na oficijalnu titulu. Sposobnost izdizanja iznad svakodnevnih iritacija ljudima s razvijenom emocionalnom inteligencijom priskrbljuje poštovanje od onih koji su iznad njih na ljestvici i od njihovih kolega.

7. Donose promišljenije i temeljitije odluke

Zbog njihove sposobnosti da jasno sagledaju stvari s tuđe tačke gledišta, ljudi s razvijenom emocionalnom inteligencijom sposobni su bolje prosuđivati o tome kakav će uticaj njihove odluke imati na druge. To ne samo da rezultira generalno boljim procesom donošenja odluka nego i pomaže kontrolisati štetu onda kada neke odluke rezultiraju negativnim posljedicama. Biti u stanju procijeniti rezultate svojih izbora omogućuje visoko emotivno inteligentnim ljudima da se ponašaju proaktivnije.

Ljudi koji pokazuju pojačanu sposobnost prilagođavanja promjenama, upravljanja emocijama, i sarađivanja sa različitim tipovima ljudi mnogo su cijenjeni u većini radnih okruženja. Međutim, s obzirom na brzinu kojom nastaju promjene u radnom okruženju i na pritiske koji se tu javljaju, takvi ljudi postat će traženiji nego ikada.

Ne propustite