Zašto je teško biti autentičan lider?
Kao roditelji, mi svojoj djeci često kažemo da budu svoji. A da li je to dobar savjet i za radno mjesto?
Uostalom, ako je autentičnost bitna, zašto da ne? Nema ništa lakše nego biti svoj.
Međutim kada pomislite na sav pritisak s kojim se susrećete kao menadžer, shvatate da to i nije baš toliko lagano. Ja i kolegica Kristen Cullen iz Centra za Kreativno Liderstvo smo vršili istraživanje otkrili da bi pristup "samo budi svoj" u liderstvu mogao biti recept za katastrofu. Pa šta bi to moglo ići naopako i kako to popraviti?
Zamka 1: Značaj konteksta
Uzmite za primjer lidera koji ističe važnost uspostavljanja balansa između posla i života, a onda ga vidite kako ostaje do kasno u kancelariji ili odgovara na mailove u sred noći. Rezultat? Kredibilitet je bačen kroz prozor. Vrlo je važno da lideri u takvim situacijama objasne da je to nešto izvan njihove kontrole i da su morali obaviti zadatak u jako kratkom vremenu ali da njihovo mišljenje o poslu i vremenu koje mu posvećujemo ostaje isto. Međutim lideri predpostavljaju da će radnici to sami shvatiti i obično ne objašnjavaju svoje postupke. Ljudi ko ljudi, u većini slučajeva pomisle ono najgore o nadležnima. Tako da uvijek trebate razgovarati i objašnjavati svojim radnicima određene postupke.
Zamka 2: Sveti upravitelj
Naravno da je važno da lider ima veliki skup pozitivnih vrijednosti. Ali ne možemo zaboraviti činjenicu da smo svi ljudi, napravljeni od gline. Ako budete glumili supermene i bezgriješnike pred svojim radnicima to može da bude loše i po vas i po njih.
To ih može demotivisati, ili će početi da traže neke loše stvari kod vas kako bi vas ocrnili. Tako da je najbolje da stalno preispitujete sebe, da li ste zaista dobar primjer svojim radnicima ili ste njihova muka.
Zamka 3: Onaj kojeg slijedimo je uvijek upravu
Ne zaboravite da se autentičnost, baš kao i ljepota, nalaze u očima posmatrača. Vi kao lider se možda čvrsto pridržavate svojih vrijednosti, ali ako radnici te vrijednosti ne prihvate mogu ih početi podcjenjivati.
Ključ svega zapravo leži u shvatanju da nije samo dovoljno osjećati da se ponašate autentično. Također morate shvatiti šta vaša publika misli, šta su njihove vrijednosti, i povrh svega- kako zapravo možete komunicirati tako da se vaše riječi i djela poklapaju. Zato što, jedino ako tako budete radili možete ostvariti liderstvo koje donosi pozitivne rezultate.