Jedan običan “like” na Fejsbuku otkriva više nego što ste mislili

Internet
Jedan običan “like” na Fejsbuku otkriva više nego što ste mislili
.

U nedavnom eksperimentu na 3,5 miliona ljudi, naučnici su analizirali jedan običan „like“ korisnika Facebook-a da uđu u njegov psihološki trag – bilo da su oni introvertni ili ekstrovertni.

Tako su dokazali kako jedan mali djelić digitalnog otiska korisnika može biti toliko značajan za reklame koje mu se kasnije prezentuju, piše "Cafe.ba".

Sve je počelo od velike baze „lajkova“ milion anonimnih korisnika na Fejsbuku. Ljudi koji su lajkovali Lejdi Gagu okarakterisani su ekstrovertnim osobama, dok su oni koji su lajkovali Stargate bili introvertnije ličnosti.

Reklame su kasnije kreirane upravo prema ovim karakteristikama, a odziv je zapanjio čak i same naučnike. Jedna reklamu je vidjelo čak 3.100.000 ljudi, a od na svakih deset hiljada lajkova skoro 500 njih je zaista i kupovalo proizvod.

Naučnici su kazali kako su ovim eksperimentom željeli da dokažu da sve što radite na društvenim mrežama predstavlja vaš otisak po kojem vam se kasnije serviraju reklame.

 

Ne propustite