NASTRADALI PUTNICI: Automobilom skrenuo na neotvorenu dionicu autoputa i zakucao u betonsku barijeru na samom kraju, NEČIJA GREŠKA IH KOŠTALA ŽIVOTA

Region
NASTRADALI PUTNICI: Automobilom skrenuo na neotvorenu dionicu autoputa i zakucao u betonsku barijeru na samom kraju, NEČIJA GREŠKA IH KOŠTALA ŽIVOTA
.

Neotvorena dionica koridora 11 od Uba do Lajkovca odnijela je prve dvije žrtve. Nastradali su putnici u "mercedesu" čiji se vozač zakucao u betonsku barijeru na samom kraju autoputa jer, prema prvim nalazima istrage, nije znao da ta saobraćajnica ne radi.

Do nesreće je došlo u ataru sela Stublenica kod Uba, na 12. kilometru i samom kraju prve izgrađene dionice koridora 11, koja se trenutno u jednom dijelu popravlja.

U "mercedesu" njemačkih registarskih tablica život je izgubio suvozač M. J. (70) iz Beograda, pošto se vozilo za čijim volanom je bio S. M. (68) zakucalo u betonsku barijeru koja označava da autoputa više nema.

Udarac je bio toliko silovit da je automobil pomjerio betonsku barijeru, koja je završila na podlozi buduće saobraćajnice, tri metra u dubinu!

Pored poginulog M. J. u vozilu se, na zadnjem sjedištu, nalazio i Č. Z. (70). On je bio u veoma teškom stanju u jedinici intenzivne nege bolnice u Valjevu, priključen na aparate za mehaničku ventilaciju. Imao je višestruke povrede grudnog koša i abdomena, obje potkolenice i jedne ruke. Uprkos trudu ljekara, Č.Z. je podlegao povredama.

Vozač S. M. je takođe višestruko povrijeđen, ali njegovo stanje, kako kažu u bolnici, trenutno je stabilno.

- S. M. se na neotvoreni autoput uključio u Nepričavi, sa puta Valjevo - Beograd. Neposredno prije skretanja na uključenje postoji saobraćajni znak, ali sa njega je neko skinuo nalijepljene crvene trake koje označavaju da ta dionica koridora 11 nije u upotrebi. S druge strane, iz pravca Beograda, na saobraćajnom znaku postoji ta traka, ali je djelimično iscjepana i izbledjela. Još gore, na uključenju u Nepričavi postoje betonske barijere koje takođe označavaju da dionica nije u upotrebi, ali su pomjerene, taman dovoljno da neko ko ne zna, a koristi GPS za navođenje ili "vjeruje" saobraćajnom znaku, pomisli da može da se uključi na autoput i vozi, što se vrlo vjerovatno dogodilo vozaču "mercedesa" - priča izvor "Blica" iz istrage.


On dodaje da prije samog mjesta nesreće nema tragova kočenja, a s obzirom na to da je betonska barijera u koju se automobil zakucao bukvalno odgurana, pretpostavlja se da je S. M. vozio brzinom od 120 kilometara na sat, koliko je ograničenje na autoputevima. prenosi Blic.
Na nekih dva kilometra prije mesta udara i survavanja "mercedesa" nalazi se punkt "Planuma", čiji radnici popravljaju oštećenja autoputa na dionici Ub - Lajkovac.

Tvrde da "mercedes" nisu vidjeli, pošto se udes dogodio juče u četiri sata ujutro, ali kažu da praktično svakog dana zaustave i vrate najmanje pet vozača koji koriste neotvorenu dionicu, kako kažu, "mahom stranaca kojima GPS pokazuje da se tuda ide za Beograd".

Oni, međutim, ne znaju ko je u Nepričavi na uključenju za autoput pomjerio betonske barijere, a nije ih vratio na mjesto.

- Svjedok sam da na koridor skreću i biciklisti, ljudi sa stočnom zapregom i bajkeri, kojih je najviše, da isprobaju, kako kažu, kvalitet puta. Istina je da je posljednjih dana prolazilo i dosta mašina. Ne znam zašto ne vraćaju barijeru za sobom, niti zašto nije vraćena traka na znak da autoput ne radi - priča jedan mještanin Nepričave.

Glina u podlozi i tužba protiv Mrkonjića

U Ministarstvu građevinarstva u nevjerici se pitaju kako je vozač "mercedesa" uopšte došao do dionice na koridoru 11 koja ne vodi nigdje i šta su tražili tamo. Ni u preduzeću "Koridori 11" nisu imali odgovor na to pitanje, kao ni u saobraćajnoj policiji pošto je istraga u toku. Podsjećanja radi, deonica Ub - Lajkovac na koridoru 11 dospela je u žižu javnosti prošle nedjelje pošto je Ministarstvo građevinarstva podnijelo krivičnu prijavu protiv 14 osoba, među kojima je i bivši ministar građevinarstva Milutin Mrkonjić, jer je u osnovu puta ugrađena glina. Zato će radovi morati da se ponove i koštaće najmanje milijardu dinara.

Ne propustite