MOKAR KOLOVOZ SIJE SMRT/ Hitna u proteklih 48 sati imala pune ruke posla; Vozači zbog ovih grešaka ginu

Bosna i Hercegovina
MOKAR KOLOVOZ SIJE SMRT/ Hitna u proteklih 48 sati imala pune ruke posla; Vozači zbog ovih grešaka ginu
Saobraćajne nesreće najveći su uzork smrti mladih ljudi u dobi od 15. do 29. godina. Stručnjaci upozoravaju da ukoliko se ovakav trend nastavi, do 2030. godine saobraćajne nesreće će biti peti najčešći uzrok smrtnosti ukupne svjetske populacije

Saobraćajne nesreće najveći su uzork smrti mladih ljudi u dobi od 15. do 29. godina. Stručnjaci upozoravaju da ukoliko se ovakav trend nastavi, do 2030. godine saobraćajne nesreće će biti peti najčešći uzrok smrtnosti ukupne svjetske populacije.

Na putevima širom BiH godišnje život izgubi oko 380 osoba, a prema zvaničnim statistikama, stopa smrtnosti u saobraćaju u BiH je oko 10,3 poginulih na 100 000 građana.

Alarmantan je podatak da je to čak 3 puta više nego u u zemljama zapadne Evrope.

Najveći broj saobraćajnih nesreća događa se zbog neprilagođene vožnje uslovima na putu, ali i loših cesta, koje su stručnjaci u nekoliko navrata okarakterisali kao najlošijim u Evropi.

Činjenica je i da se veliki broj saobraćajnih nesreća događa zbog mokrog kolovoza, te nesavjesnog upravljanja vozilima.

Intervencije Hitne pomoći

Kontaktirali smo Hitnu pomoć Kantona Sarajevo koji su u proteklih 48 sati imali ukupno 4 intervencije kada su u pitanju povrede nastale prilikom saobraćajnih nesreća. 

Prema riječima doktorice Pašić, težina povreda zavisi od vrste udesa. Tako prilikom lakših saobraćajnih nesreća najčešće su povrede istezanje mišića vrata i vratne kičme. 

U Hitnoj pomoći naveli su nam da očekuju povećan broj intervencija kada su kiše i vremenske neprilike, te kada zbog klizavog asfalta, loših guma i neprilagođenih uslova na cesti dolazi do većeg broja nesreća. 

 

Savjeti za vožnju po kiši

Kontaktirali smo direktora Auto škole COACH, koji je za naš portal podijelio nekoliko savjeta vozačima za vožnju po mokrom kolovozu.

"Što se savjeta tiče bitno je napomenuti da jedan od primarnih faktora je tehnička ispravnost vozila i kvalitet pneumatika. Pneumatici su ti koji ostvaruju kontakt sa podlogom i samim tim oni su ti koji će i donijeti prevagu o dužini zaustavnog puta. Prilikom kupovine pneumatika vozači pretežno uzimaju cijenu kao jedini faktor prilikom odluke o kupovini a trebali bi i da gledaju karekteristike same gume u zavisnosti od podloge. 

Pored pneumatika bitno je i da je ispravan kočioni sistem na vozilu a akcenat je na sistem ABS-a koji ne dozvoljava da vozilo blokira točkove i da vozač gubi kontrolu nad istim.

Svakako je vozač taj koji upravlja i koji će da procjeni kojom brzinom da se kreće u datoj situaciji. 

Faktori na koje mi nemamo direktan utjecaj su "čistoča" kolovoza koju nije uvijek zadovoljavajuča jer u saobraćaju imamo veliki broj vozila koji ispustaju razne tečnosti i ulja na podlogu što dadatno povečava zaustavni put jer se vozilo doslovno kliže po kolovozu umjesto da guma ostvaruje neophodno trenje kako bi došlo do zaustavljanja odnosto što bolje kontrole vozila od strane vozača", kazao je Alibašić.

Upozorenje iz BIHAMK-a

Vozače savjetujemo da, bez obzira na vremenske i saobraćajne uslove voze maksimalno oprezno, da drže odstojanje između vozila i da izbjegavaju rizična preticanja. Vozače teretnih vozila napominjemo da kada iza sebe primjete dugu kolonu putničkih vozila nakratko se isključe i tako omoguće nesmetan putnički saobraćaj.

 

 

Ne propustite