5 najpoznatijih metoda kradljivaca automobila
Danas svaka nova generacija auta ima dvostruko više elektronike nego prethodna, pa većina proizvođača već danas brani naknadnu ugradnju bili kakovih elektroničkih naprava i uskraćuju garanciju ukoliko ih uopće uspijete ugraditi jer sve češće dolazi do interferencije s elektronikom automobila. Pa alarm blokira elektroniku motora, ili obratno, kada bi to najmanje smio (npr u pretjecanju). Mehaničke blokade su i dosada bile najsigurnija i najotpornija zaštita od krađe a biti će to još dugo u budućnosti.
Automobilsko tržište Rusije je jedno od najvećih u Evropi što prati i dosta krađa vozila. Tamošnji eksperti napravili su analizu krađa automobile i otkrili najčešće metode.
Elektronska „udica“ – 33 odsto
Svaki treći automobil u Rusiji biva ukraden uz pomoć tzv. elektronske udice. Radi se o sofisticiranoj metodi krađe „bez ključa“ kojom najčešće nestaju Toyota Land Cruiser 200, Nissan Teana i svi modeli Range Rover-a. Lopovi obično rade u parovima: jedan stoji uz automobil, drugi prati vlasnika.
Na primer, vlasnik je ostavio automobil na parkingu šoping centra i otišao u kupovinu. Kriminalac ga prati i posebnom opremom prenosi elektronski signal ključa ili kartice vozila iz džepa vlasnika ka svom saučesniku. Opseg delovanja elektronskih udica dostiže 3 kilometra.