OVE KOBNE GREŠKE PRAVE ČAK I NAJISKUSNIJI VOZAČI: Evo u čemu skoro svi griješimo!
Ako bismo bili potpuno iskreni, priznali bismo da nam se svima kao vozačima potkrade jedna ili druga greška. U nekim slučajevima, mi čak nismo ni svjesni da ih pravimo. Ipak, činjenica je da greške u vožnji mogu da dovedu ne samo do kvarova na automobilu već i do ugrožavanja i naših, ali i života ostalih učesnika u saobraćaju.
Pogledajte u čemu to skoro svi grešimo.
1. Nepravilno sjedenje
2009. godine, studija u Nemačkoj - zemlji autoputeva, utvrdila je da oko 75% vozača sjedi nepravilno za volanom. Ovo dovodi do bola u leđima i napetosti mišića, a u slučaju saobraćajne nezgode kada se oslobodi vazdušni jastuk, može da izazove ozbiljne povrede. Vodite računa o visini sedišta, tako da vam oči budu otprilike na istom nivou kao sredina šoferšajbne, a da lako možete da čitate instrument tablu. Vozači bi trebalo da sjede zadnjicom što bliže naslonu, tako da im koljena nisu potpuno ispružena kada pritiskaju pedale. Uvijek bi trebalo da jsedite uspravno, tako da vam ramena budu u kontaktu sa naslonom dok upravljate volenaom.
2. Ruka na mjenjaču
Konstantan pritisak desne ruke na menjač, može da dovede do oštećena ležaja i prevremenog habanja, naročito kod klasičnih mjenjača. Uostalom, obe ruke bi trebalo da držite na volanu.
3. Stopalo na kvačilu
Neki ljudi odmaraju stopalo na kvačilo dok je crveno svjetlo na semaforu, ostavaljajući auto u prvoj brzini da bi brže krenuli kada se semafor proijmeni. Stalan pritisak ne oštećuje direktno kvačilo, već cilindar kvačila koji nije dizajniran da izdrži takav konstantan pritisak. Ako se on polomi, cijelo kvačilo mora da se mijenja.
4. Upravljanje bez kretanja
Nekada je nemoguće izbjeći okretanje volana dok auto miruje, naročito na uskim parking mjestima, ali ipak bi volan trebalo da okrećete dok je auto bar u blagom pomjeranju, jer je opterećenje na komponentama servo-upravljača izuzetno visoko kada se auto ne kreće. Ono može da dovede do ozbiljnog oštećenja upravljačkog sistema, koje će skupo da vas košta.
5. Neodgovarajuća obuća
Velika studija osiguravajućih kompanija sprovedena 2015. godine, pokazala je da 25% žena i 13% muškaraca, ponekada nosi papuče dok vozi. Svaka četvrta osoba je priznala da im se ova obuća zaglavila u patosnicu u prostoru za noge dok su vozili, a svaka peta je priznala da im je stopalo skliznulo sa pedala. Varira od zemlje do zemlje, ali dok osiguranje automobila pokriva troškove nesreće bez obzira na obuću koju ste nosili, puno osiguranje kojim biste sanirali štetu na automobilu može biti smanjeno ili odbijeno, ako niste nosili adekvatnu obuću.
--->>>