ZA MANJE OD DESET GODINA OKO 80 POSTO VREMENA ZA VOLANOM: Moći ćemo čitati knjige, gledati filmove ili pregledavati internet
Osobe koje se često voze i prijeđu 40.000 kilometara godišnje mogle bi dobiti 95 dodatnih produktivnih sati tijekom svojih putovanja.
Nakon duge vožnje po autocesti dolazi trenutak naglog straha - prometni zastoj iza sljedećeg zavoja. Poslije, kada dođete na odredište, nikako ne možete naći parkirno mjesto.
Danas je to dio svakodnevnog života za volanom. Međutim, za manje od deset godina, postojat će potpuno nove mogućnosti; visoko automatizirana vožnja dovest će do opuštene vožnje na autocesti, automobili koji su ispred vas slat će upozorenje o usporavanju prometa, a vaše će vozilo samo smanjiti brzinu prije nego što dođe do opasne situacije. Na kraju putovanja navigacijski će uređaji usmjeriti vozača izravno na slobodno parkirno mjesto ili će se automobil u potpunosti samostalno voziti kroz garažu.
Uz integraciju automobila na internet ta vizija prelazi iz znanstvene fantastike u stvarnost. Istraživanjem ‘Učinak povezanog automobila u 2025. godini’ koje su proveli Bosch i tvrtka za savjetovanje Prognos detaljnije se istražilo što će taj trend značiti konkretno za SAD, Njemačku i veće gradove u Kini.
“Povezana mobilnost značit će manje nesreća, manju potrošnju goriva i manje stresa”, rekao je dr. Dirk Hoheisel, član Boscheva upravnog odbora, saževši rezultate izračuna prema modelu.
“Skriveni su junaci revolucije povezivosti sustavi pomoći i sustavi za udobnost s kojima smo često već upoznati”, rekao je Hoheisel. Prema izračunima, elektronički program stabilnosti (ESP) bit će, na primjer, do 2025. godine dostupan u gotovo 90 posto vozila u tri države obuhvaćene istraživanjem, a automatski sustavi naglog kočenja i pomoćnici za napuštanje prometne trake temeljeni na senzorima u do 40 posto automobila. Sustavi za više udobnosti i povezivost također će se nalaziti u većini automobila: 2025. pametni će telefoni biti ugrađeni u sustav infozabave približno svakog drugog vozila.
Rastući broj takvih sustava i njihova sve veća povezivost s internetom čine ih za sve uključene daleko važnijima od zbroja njihovih dijelova. Senzori za ESP prijavljivat će nadolazeće dijelove zaleđene ceste, kamere će prikupljati podatke o ograničenju brzine i magli, a funkcije kao što su internetska rješenja za parkiranje i upozorenja o vozaču u pogrešnom traku u gotovo stvarnom vremenu bit će u širokoj uporabi.
Bosch i Daimler zajedno razvijaju potpuno automatizirani sistem bez vozača
Bosch i Daimler uspostavili su suradnju kako bi unaprijedili razvoj potpuno automatiziranih vozila bez vozača koji bi se na gradskim ulicama trebali naći do početka sljedećeg desetljeća. Cilj im je zajednički razviti softver i algoritme za autonomni sustav vožnje.
Upotrijebit će se sveobuhvatna stručna znanja o vozilima tvrtke Daimler u kombinaciji sa stručnim znanjima o sustavima i sklopovlju tvrtke Bosch. Sinergije koje iz toga proizađu usmjerit će se u što raniju pripremu te tehnologije za proizvodnju.
Promoviranjem sustava za potpuno automatizirana vozila bez vozača za gradsku vožnju, Bosch i Daimler nastoje poboljšati tok gradskog prometa, povećati sigurnost na cesti i pružiti važan element za promet budućnosti. Ta će tehnologija među ostalim povećati privlačnost dijeljenja automobila. Ljudima će se omogućiti da optimalno iskoriste vrijeme koje provode u automobilima, te će se osobama koje ne posjeduju vozačke dozvole ponuditi novi načini mobilnosti. Glavni je cilj projekta pripremiti sustav vožnje za proizvodnju, kako bi vozila mogla potpuno autonomno prometovati po gradovima. Polazi se od ideje da će vozila dolaziti k vozačima, a ne obrnuto.
U unaprijed određenim gradskim područjima ljudi mogu praktično upotrebljavati svoje pametne telefone da rezerviraju uslugu dijeljenja automobila ili da po njih dođe automatizirani gradski taksi spreman da ih odveze na željeno odredište.
“Naše istraživanje pokazuje da će učinci povezivosti imati primjetan utjecaj na svakog vozača 2025. godine”, kazao je Hoheisel. Za svrhe istraživanja Bosch i Prognos napravili su izračune za SAD, Kinu i Njemačku. Prema njima, godišnje će se u te tri zemlje izbjeći više od 260.000 nesreća (SAD - 210.000, Kina - 20.000, Njemačka - 30.000) koje uključuju tjelesne ozljede, što je jednako broju nesreća koje se dogode tijekom dvije godine u Berlinu, glavnom gradu Njemačke. Također, bit će 350.000 manje osoba ozljeđenih u prometnim nesrećama, što je jednako kao 12 godina bez ozljeda u prometnim nesrećama u Los Angelesu. Samo u SAD-u bit će ih 290.000 manje (Kina - 25.000, Njemačka - 37.000). Oko 11.000 ljudi moglo bi se spasiti s pomoću povezanih sustava pomoći, od toga 4000 u SAD-u (Kina - 7000, Njemačka - 300). Povezani sustavi pomoći uštedjet će do 4,3 milijarde eura u materijalnim troškovima i troškovima zbog štete. To je gotovo dvostruko veći iznos od iznosa koji je kineska vlada 2016. godine potrošila na poboljšanje kvalitete zraka u Pekingu. Ti iznosi predstavljaju značajne uštede za osiguravajuća društva i nešto više novca u torbici ili novčaniku svakog vlasnika vozila. Od 3,6 milijardi eura ušteda u SAD-u (Kina - 380 milijuna eura, Njemačka - 450 milijuna eura), samo integracija pametnih telefona donijeti će više od 610 milijuna eura. Osim toga, zahvaljujući funkcijama povezane mobilnosti postiže se i snažan ekološki učinak.
260 hiljada prometnih nesreća izbjeći će se 2025. u SAD-u, Kini i Njemačkoj zahvaljujući povezivosti
Tako će se uštedjeti gotovo 400.000 tona CO2, što je količina koju nacionalni park Schwarzwald u Njemačkoj može obraditi za tri godine. Koncepti kao što su parkiranje temeljeno na zajednici i aktivno upravljanje parkiralištem smanjit će vožnju zbog parkiranja za do 380 milijuna kilometara, dok će visoko automatizirana vožnja dodatno uštedjeti gorivo. Približno
70 milijuna sati vožnje u SAD-u, Kini i Njemačkoj uštedjet će se zahvaljujući funkcijama povezanog parkiranja. To je broj sati koji 40.000 radnika odradi u jednoj godini. Osim toga, građani će dobiti 31 sat slobodnog vremena na autocesti (građani SAD-a godišnje provedu 43 sata na autocestama, u Kini 26 sati, a u Njemačkoj 39,5). Visoko automatizirana vožnja i istovremena veza s internetom oslobodit će oko 80 posto vremena za volanom za druge aktivnosti, npr.za čitanje, e-poštu, video konferencije ili filmove. Osobe koje često voze i prijeđu 40.000 kilometara godišnje mogle bi dobiti 95 dodatnih produktivnih sati tijekom svojih putovanja.
(poslovni.hr)