VLAK KOJI VOZI VIRTUALNOM PRUGOM (VIDEO)

Nauka i tehnologija
VLAK KOJI VOZI VIRTUALNOM PRUGOM (VIDEO)
Vlak je predstavljen u kineskom gradu Zhuzhou. Dug je oko 30 metara i ima senzore za otkrivanje dimenzija puta, koji mu omogućuju kretanje određenom putanjom bez tračnica.

Vlak je predstavljen u kineskom gradu Zhuzhou. Dug je oko 30 metara i ima senzore za otkrivanje dimenzija puta, koji mu omogućuju kretanje određenom putanjom bez tračnica


Prometna budućnost kuca na vrata, a najnoviji primjer dolazi iz Kine. U gradu Zhuzhou predstavljen je vlak koji vozi virtualnom prugom, može primiti 307 putnika i lakše se kretati ulicom nego autobus. Dostiže brzinu od 70 km/h.

Umjesto čeličnih kotača, vlak naziva ART (Autonomous Rapid Transit) ima gumene kotače pričvršćene za plastičnu jezgru, a sve je povezano s posebno osmišljenom tehnologijom upravljanja.

Tehnologiju koja stoji iza ART-a razvio je CRRC Zhuzhou, koji dizajnira i dijelove za brzu kinesku željeznicu. Njihovi dizajneri ističu da je ovaj vlak znatno jeftiniji od podzemne željeznice, čija izgradnja košta između 400 i 700 milijuna juana po kilometru, što je između 60 i 100 milijuna dolara.

S druge strane, ART košta oko 15 milijuna juana (2,2 milijuna dolara) i predstavljen je u trenutku kad svjetski inženjeri nastoje modernizirati prometnu infrastrukturu.

Primjerice, Elon Musk, vlasnik Tesle, razvija Hyperloop, čija bi najveća brzina trebala biti veća od 1.200 km/h, a sastojat će se od kapsula koje se kreću kroz cijevi sa smanjenim pritiskom. Riječ je o rješavanju prometnih problema, koje bi Hyperloop uklonio podzemnim sustavom cijevi u kojima bi zrak bio vrlo rijedak, a vozila, svojevrsne kapsule, kretala bi se pomoću magnetske ili zračne levitacije.

Ne propustite