MISTERIJA KONAČNO RIJEŠENA: Evo zašto ljeti radi grijanje u gradskim autobusima
Uprkos proljetnim temperaturama, grijanje u vozilima GSP i dalje radi, uzaludne su molbe putnika vozačima da se grijni sistemi isključe u autobusima.
Ni širom otvoreni prozori nisu dovoljni da rashlade pregrijana vozila. Problem je u tome što se neki autobusu “šteluju” pred sezonu, dok na nekima grejanje ne smije se isključi kako motori ne bi prokuvali!
"Ljudi ne mogu da dišu, a jednoj ženi je pozlilo od vrućine. Zamolili smo vozača da isključi grejanje, a on nam je odgovorio da ne može. S jeseni majstori, kako je objasnio, uključuju sisteme za grejanje, a onda autobus opet treba da prođe kroz servis da se grejanje isključi. Kad će njegov autobus stići na red, ne zna ni on." – priča Slađana M.
Zbog pregrijanih autobusa, vozači su česta meta napada. Putnicima ne mogu da objasne da ne postoji način da automatski isključe sisteme za grejanje ili hlađenje.
"Svakog dana se raspravljam sa ljudima oko grejanja."– priča jedan od vozača na liniji 95, sa peškirom oko vrata.
"Ne mogu da im objasnim da grijanje ne mogu da isključim, to rade majstori. Sve kolege imaju isti problem. Niko nije lud da se “kuva” i da sa ubrusom oko vrata vozi celu smenu."
Na starim vozilima grijanje ni leti neće biti isključeno. Motor dok radi dostiže određenu temperaturu, a uključen sistem za grijanje izbacuje topao vazduh, što sprečava prokuhavanje. To znači, kada bi grijanje bilo ugašeno, mnoga vozila bi ostala u kvaru poslije 100 metara.
(Vecernje novosti)