ŠOKANTAN MODNI DETALJ: Natpisi na majicama "Spasi psa, pojedi Kineza", Kina traži izvinjenje
Rijetko se događa da neki modni detalj ode tako daleko da izazove službeni protest ambasade neke zemlje predstavnicima vlade.
Ipak, Kinu su uvrijedili natpisi na majicama jedne firme iz njemačkog Lajpciga.
Majice njemačke firme na sajtu Spreadshirt se mogu preko interneta naručiti u više boja i veličina, a može se birati i između nekoliko poruka napisanih na engleskom: "Save a dog, eat a Chinese" (Spasi psa, pojedi Kineza) i "Save a shark, eat a Chinese" (Spasi ajkulu, pojedi Kineza).
I dok se ti natpisi još mogu tumačiti kao oblik protesta što (neki) Kinezi zaista jedu pse i što im je prije svega peraje morskog psa posebna poslastica zbog koje ubijaju čitavu životinju, za treći natpis će se teško naći neko prikladno objašnjenje. On pokazuje dva lika u stilu kineskih hijeroglifa u polnom činu iznad natpisa: "Sad razumijem Kineze".
Ova firma iz Lajpciga nije naročito velika ili poznata, a zapravo kao i mnoge druge štampa duhovite, ili možda manje duhovite, natpise na odjevne predmete: majice, trenerke, kape ili drugu odjeću. Ipak, očito su je pronašli službenici kineske ambasade u Berlinu i u kratkom saopštenju traže skidanje vebstranice te trgovine s mreže i izvinjenje.
"Istovremeno, tražimo od njemačkih tijela za nadzor da obavljaju svoje dužnosti s obzirom na poslovne aktivnosti te firme i vebstranice, tako da prijateljski osjećaji između naša dva naroda ne budu povrijeđeni", kaže se u saopštenju Ambasade, prenose Nezavisne novine.
Teško je reći na kakva to njemačka tijela za nadzor interneta uopšte misle službenici kineske ambasade konačno, Njemačka zaista nije Kina. Ali ove majice su i u samoj Kini postale skandal: kineski list "People's Daily" javlja kako je ta njemačka firma odmah povukla majice iz prodaje nakon intervencije njihovog diplomatskog predstavništva. Nije nam poznato je li dozvoljeno kineskim korisnicima interneta uopšte da otvore tu stranicu, ali korisnici u Njemačkoj sve do kraja prošle sedmice nisu mogli primijetiti da je bilo šta skinuto iz ponude te njemačke firme.
Čini se da je dodatni problem što su majice i ti tekstilni proizvodi njemačke firme, kao i mnogo toga drugog u modnoj industriji, zapravo proizvedeni u Kini, ali im se u tek Lajpcigu stavljaju ti natpisi. Zato "Global Times" prenosi saopštenje jedne državne kineske tvornice kako nisu odgovorni što Spreadshirt radi s tim majicama i da je to tek platforma za dizajnere drugih preduzeća.
Zapravo je i ovaj zahtjev za izvinjenjem došao tek nedugo nakon incidenta kada se Njemačka zaista morala izvinjavati: naime, procurio je jedan snimak njemačkog i evropskog političara Gintera Otingera u kojoj Kineze naziva kosookima, na šta se onda i izvinio.