Na tržištu rada najtraženiji kreativnost i inovativnost, poštenje i društvenost proglašene 'zastarjelima'
Kreativnost i inovativnost najtraženije su vještine na tržištu rada, dok su poštenje i društvenost za poslove budućnosti zastarjele osobine, pokazalo je istraživanje o vještinama potrebnima za poslove budućnosti.
Znanje stranih jezika, komunikacijske vještine, timski rad i osobni razvoj, s druge strane, ocijenjeni su bezvremenskim vještinama koje ni u budućnosti neće izgubiti na važnosti.
IT sektor ispitanicima je najpoželjniji za rad i ponovno bi ga izabrali kada bi mogli birati svoje zanimanje. Kao vještine budućnosti prepoznati su rad na specijaliziranim informatičkim programima (79%), programiranje (75%), napredno poznavanje rada na računalu (58%) i data analytics (52%), dok su u najvećoj mjeri zastarjelom osobinom koja se podrazumijeva ocijenili osnovno poznavanje rada na računalu (47%), piše Jutarnji.
Timski rad je bezvremenska vještina
"Svi koji traže posao trebali bi 'izbrusiti' svoj brend i svoje profile na društvenim mrežama, posebno na LinekdIn profilu“, savjetovala je Jelena Oreščanin iz Vipneta, a Marina Grabar Giljević iz Addiko banke gledateljima je poručila da slijede svoj osobni interes i motivaciju prilikom izbora poslova. "Drago mi je da ljudi timski rad doživljavaju bezvremenskom vještinom. I dalje smatramo da je bitno surađivati i da šarolik tim doprinosi ostvarenju rezultata“, dodala je Grabar Giljević.
Iva Lopac Butorac iz HT-a zaključila je kako se fokus treba premjestiti s identifikacije na rješavanje problema.
"STEM i ulaganje u razvoj ljudi u smjeru drugačijeg razmišljanja, fokusiranje na nešto konkretno i primjenjivo u praksi, postaje sve važnije“, zaključila je te dodala kako na taj način i poslodavci moraju usmjeravati svoj set kompetencija i sve što traže od zaposlenika.
Poslodavci su se složili da je sposobnost prilagodbe važna osobina pa savjetuju kandidatima da upravo nju i proaktivnost iskoriste kako bi se prilagodili novim okolnostima, pronašli posao i ostvarili svoje ciljeve. Istaknuto je da prodajne vještine u budućnosti neće izgubiti na važnosti, kao ni važnost ulaganja u osobni imidž.