"Tristać" - nekad najluksuznije vozilo na cestama Jugoslavije (FOTO & VIDEO)

Tehnostalgija
"Tristać" - nekad najluksuznije vozilo na cestama Jugoslavije (FOTO & VIDEO)
Čak i danas, mnogi u nekadašnjoj Jugoslaviji misle da je 1300 najbolje "Zastavino" vozilo svih vremena. Imao je zadnji pogon, disk kočnice na svim točkovima i do 72 konjske snage.

Zastava 1300, poznatija kao "tristać", proizvodila se od 1961. do 20. decembra 1979. u verzijama sa motorima od 1.3 i 1.5 litara. Čak i danas, mnogi u nekadašnjoj Jugoslaviji misle da je 1300 najbolje "Zastavino" vozilo svih vremena. Imao je zadnji pogon, disk kočnice na svim točkovima i do 72 konjske snage. I danas nam izmami osmijeh na lice kada ga negdje ugledamo.

Fiat 1300 je dostizao maksimalnu brzinu od oko 140 km/h, a sa motorom od 1500 cm3 brzinu od oko 155 km/h i bio je jedan od bržih automobila u SFRJ. Imao je manuelni mjenjač sa 4 brzine i ukupnu težinu od oko 960 kg.

Bio je ovo za tadašnja vremena veoma luksuzan auto. Sjedišta su bila presvučena kožom, ali nisu imala naslone za glavu. Unutrašnjost je odlikovala dobra završna obrada.

Zbog svojih dobrih performansi tadašnja milicija ga je koristila kao presretača u SFRJ, a mana mu je bila što je trošio mnogo goriva.

Pogledajte i ovu neobičnu, modernu varijantu "tristaća" nastalu restauracijom jednog starog primjerka:

Novo