Portparolka Centrotransa Aida Smajić za Novi.ba: GRAS ne posjeduje licencu za autobuski prijevoz putnika!

Aktuelno
Portparolka Centrotransa Aida Smajić za Novi.ba: GRAS ne posjeduje licencu za autobuski prijevoz putnika!
I dok se javni gradski prijevoz u glavnom gradu BiH doslovno raspada na proste faktore, nadležno Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo ne samo da ništa ne čini kako bi se katastrofalna situacija barem malo poboljšala, već svojim djelovanjem dodatno potkopava stanje.

I dok se javni gradski prijevoz u glavnom gradu BiH doslovno raspada na proste faktore, nadležno Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo ne samo da ništa ne čini kako bi se katastrofalna situacija barem malo poboljšala, već svojim djelovanjem dodatno potkopava stanje. Tako je ovo ministarstvo nedavno donijelo odluku da se kompaniji Centrotrans Eurolines ukine usluga autobuskog prijevoza putnika na komercijalnoj liniji Vijećnica-Hrasnica.

Bitno je naglasiti da je ovo je jedna od komercijalnih linija koju je svakodnevno koristio veliki broj putnika, pa je samim time bila jedna od najprofitabilnijih. Istovremeno, javno preduzeće KJKP GRAS, koje se inače nalazi u teškoj finansijskoj situaciji (tačnije na rubu propasti), sa svojim starim i nesigurnim autobusima nastavlja obavljati prijevoz putnika na ovoj relaciji bez ikakvih problema.

Podrška građana
  
Portparolka Centrotransa Eurolinesa Aida Smajić u razgovoru za Novi.ba podsjeća da je ova linija uspostavljena prije dvije godine na zahtjev velikog građana i zaključka Općinskog vijeća Ilidža koji upućen u avgustu 2014. godine Ministarstvu saobraćaja KS-a, a kojim se tražilo uspostavljanje ove linije.

“Na osnovu tog zaključka Općinskog vijeća Ilidža i peticija građana, Centrotrans Eurolines je podnio zahtjev i počeo sa redovnim održavanjem ove autobuske linije. Dakle, linija je ukinuta kao nelegalna iako je Općinsko vijeće uputilo zahtjev Ministarstvu saobraćaja KS-a, dok je naša kompanija podnijela zahtjev za registraciju linije. Do danas, nadležno

Ministarstvo nije dalo nikakav odgovor na zahtjev Općinskog vijeća Ilidža, ali ni na naš zahtjev”, pojašnjava Smajić i dodaje da je veliki broj građana telefonskim pozivima dao podršku njihovoj kompaniji čime se još jednom potvrđuje neophodnost ove linije.

Kvalitet usluge prijevoza, kaže naša sagovornica, omogućavao je građanima brže i komfornije putovanje zbog čega je veoma veliki broj stanovnika Hrasnice prestao koristiti osobna vozila i opredijelilo se za ovaj ekonomski i ekološki prihvatljiviji vid prijevoza.

Tolerišu GRAS-u

Ona napominje da je Ministarstvo saobraćaja KS-a donijelo selektivnu odluku uprkos činjenici da se toleriše nezakonit rad GRAS-a koji ne posjeduje “A” licencu za obavljanje javnog autobuskog prijevoza putnika, a koja je osnovni uslov da bi neka firma mogla pružati ovakvu vrstu usluge.

“GRAS neredovno ili nikako ne održava linije za koje ima prethodne registracije ili održava linije koje nisu u registru redova vožnje čime krši Zakon o unutrašnjem i cestovnom saobraćaju FBiH bez ikakvih zakonskih sankcija. Ministarstvo saobraćaja KS-a i Kantonalna uprava za inspekcijske poslove GRAS-u tolerišu razne oblike nezakonitog ponašanja, od neplaćanja poreza i doprinosa, paralelnog obavljanja prevoza na linijama za koje Centrotrans Eurolines ima uredne registracije, kao i to da obavljaju prijevoz na padinskim dijelovima grada kad hoće i kako hoće”, podvlači Smajić.

Na ovaj način, kaže ona, Ministarstvo saobraćaja KS-a omogućava i stvara neravnopravnost privrednih subjekata na tržištu usluga javnog prijevoza i time ujedno čini krivično djelo prema odredbama Krivičnog zakona FBiH.

“Zbog ovakvog ponašanja Ministarstva saobraćaja KS-a i Kantonalne uprave za inspekcijske poslove najveću štetu trpe građani o čijim potrebama i interesu se očigledno ne vodi računa”, kaže Smajić. Ona se nada da će Ministarstvo saobraćaja KS-a, na osnovu inicijative Općinskog vijeća Ilidža, u najkraćem mogućem periodu provesti tehničku proceduru i izvršiti registraciju ove linije i na taj način početi djelovati u korist građana.

“Centrotrans Eurolines, što je dokazano tokom prethodne dvije godine, ima ljudske i autobuske kapacitete koji mogu zadovoljiti sve potrebe građana za kvalitetnim, redovnim i udobnim prijevozom”, zaključuje Smajić.

Iako smo pokušali pokušali dobiti odgovore na brojna pitanja u Ministarstvu saobraćaja KS-a, u ovoj instituciji se na ovu temu još uvijek nisu oglasili. 
   
 

Ne propustite