Muljaže na tenderu: Sarajevo još uvijek čeka na radare

Bosna i Hercegovina
Muljaže na tenderu: Sarajevo još uvijek čeka na radare
Tragična nesreća u kojoj je Sanjin Sefić svojim manijakalnim drumskim pohodom brutalno usmrtio dvije mlade djevojke u srcu glavnog grada, opravdano je izazvala je gnjev i žestoke reakcije građana.

Tragična nesreća u kojoj je Sanjin Sefić svojim manijakalnim drumskim pohodom brutalno usmrtio dvije mlade djevojke u srcu glavnog grada, opravdano je izazvala je gnjev i žestoke reakcije građana. Međutim, u moru javnih rasprava o tome kako prevenirati i smanjiti broj saobraćajnih nesreća, nekako nezapaženo  se ‘provukla’ priča o propaloj nabavci 24 radara koji su trebali biti postavljeni na nekoliko lokacija širom Kantona Sarajevo (KS).  Postavljanje radara je svakako jedan od načina koji mogu smanjiti rizik od saobraćajnih nezgoda i ujedno napuniti budžeti, ali, prema riječima kantonalnog premijera Dine Konakovića, kompletan proces njihove nabavke je dva puta obustavljen jer su se određene firme žalile na tenderu.

“(...) Na raskrsnice u KS-u smo namjeravali postaviti 24 nova radara, ali to još uvijek nije realizirano, jer su nam zbog žalbe drugih kompanija dva puta odbijeni projekti”, kazao je Konaković medijima netom nakon tragedije.

Tender namješten?

Ubrzo nakon toga, u pojedinim medijima pojavile su se špekulacije da je tender namješten jer su pojedine kompanije bile privilegovane u odnosu na ostale. Iz tog razloga su kompanije, koje su se smatrale oštećenima, uložile žalbu na tenderu. Time je procedura nabavke radara trenutno stopirana i nije izvjesno da li i kada će se okončati!? Od kantonalnog premijera Konakovića i Vlade KS-a smo uporno pokušavali dobiti komentar da li je zaista tačno da je bilo manipulacija prilikom nabavke skupocjenih radara i kada se očekuje njihova nabavka!? Međutim, iz Vlade su se mudro ogradili kazavši da je nabavka radara u nadležnosti MUP-a KS-a u kojem također nismo mogli dobiti tražene odgovore. Naš portal će insistirati da u narednim danima dođe do odgovora na ova krucijalna pitanja.

Birokratski dokument

S druge strane, zanimljivo je da je u aprilu ove godine Skupštini Kantona Sarajevo upućen veoma šturi Izvještaj o radu Nezavisnog odbora za izbor i reviziju policijskog komesara koji predstavlja sterilni birokratski dokument čiji sadržaj nema blage veze sa onim šta se zaista događa na ulicama Sarajeva. A skoro svakodnevno se dešavaju pucnjave, razbojništva, provale, teške saobraćajke itd. Međutim, očigledno je da nadležne to, naprosto, ne interesuje.

Nema sumnje da je komesar Ćosić, nakon nedavne tragedije, itekako odgovoran za katastrofalno sigurnosno stanje uključujući i saobraćajni segment. Odgovornost podjednako dijeli i ministar unutrašnjih poslova Vedran Mulabdić koji također nije bio dostupan za razgovor o nabavci radara. Dovoljno je samo naglasiti da u spomenutom Izvještaju nema niti jedne jedine riječi da li je bilo šta konkretno preduzeto kako bi se poboljašala sigurnost u saobraćaju i drakonski kaznili svi tipovi koji sa svojim vozilima godinama nesmetano divljaju ulicama grada. O tobožnjoj nabavci famoznih radara u Izvještaju nema ni spomena. Ipak, najtužnije u svemu ovome je što su članovi Nezavisnog odbora jednosglasno i bez pogovora usvojili izvještaj o radu MUP-a KS-a i komesara Ćosića za prethodne dvije godine.

Priliv novca

Iskustva u susjednoj Hrvatskoj pokazuju da postavljeni radari donose veliki priliv novca u budžete. Prema pisanju Jutarnjeg lista, radari na hrvatskim putevima su od jula 2015. do sredine 2016. godine napisali 74.396 prekršaja. Splitsko-dalmatinska policija je u prvih pet godina korištenja radara napisala čak 40 hiljada prekršaja u visini od 50 miliona kuna, a samo posljednjih godinu dana 64.386 kazni u vijednosti od čak 70 miliona kuna. MUP Hrvatske je u radarsku opremu od 2010. pa do danas uložio 9,2 miliona kuna, dok je u prvom kvartalu ove godine izdvojeno 6,6 miliona kuna za radare u Rijeci, Zagrebu i Osijeku. Jedan od najvećih rekordera je zagrebački radar postavljen u Slavonskoj ulici koji je, u prva tri mjeseca, evidentirao 4.151 prekršaj. Krajnje je vrijeme da nadležni u BiH počnu ozbiljno razmišljati o masovnijem uvođenju radarskih sistema koji su jedan od načina kojima se efikasno mogu obuzdati ‘trkači’ željni velikih brzina.

Ne propustite