Kovačević za Novi.ba: Praksa blagog ponašanja prema počiniteljima teških krivičnih dijela mora se promijeniti
Ševal Kovačević je stalni sudski vještak saobraćajne struke, koji već godinama upozorava na saobraćajnu (ne)sigurnost u Bosni i Hercegovini. Nažalost, njegov glas dopre do javnosti tek kad se dogodi tragedija, kao što je to bio slučaj prije dva dana kada su smrtno stradale djevojke Selma Agić i Edita Malkoč.
Novi.ba: Kako komentarišete sigurnosnu situaciju u Bosni i Hercegovini?
Situacija nije zadovoljavajuća. Povećan je broj saobraćajnih nesreća sa teškim posljedicama. Karakteristična je pojava grupe vozača koji prekoračuju dozvoljenu brzinu kretanja, prolaze kroz semafor za vrijeme crvenog svjetla, a vozači koji voze u alkoholiziranom stanju su prisutni na cestama ''oduvijek''.
Novi.ba: Zašto saobraćajne kazne ne donose nikakve rezultate?
Očito je da ovo devijantno ponašanje mora gledati kao prkos državi i društvu. Krivični zakoni u našoj državi se konačno moraju početi primjenjivati. Zakon o oduzimanju stečene imovine krivičnim djelom i imovine koja izaziva opštu opasnost moraju se nadograditi. Nakon tih provedenih koraka i primjene ovih zakona poslala bi se jasna poruka tim grupama da to što rade neće proći nekažnjeno.
Novi.ba: U BiH se od početka ove godine dogodile 30 000 nesreća. Da li trebamo biti zabrinuti zbog ovog podatka?
Ako se uzme u obzir da na milion i sto hiljada automobila dolazi 30 000 hiljada nesreća to jeste veliki broj, međutim važnije je pogledati strukturu tih nesreća. Ko ih je počinio, gdje ih je počinio, kolika je nastala šteta itd? Ipak, još važnija činjenica jeste da BiH ima 2,6 puta više poginulih od Evropske unije. Ono što iz toga možemo zaključiti jeste da je BiH potrebna kompletna izmjena infrastrukture, na taj način da se zaštite njeni građani. Moramo obezbjediti pravedne zakone koji će pogađati sve grupe stanovnika i koji će moći odgovoriti zadatku zbog kojeg su doneseni.
Novi.ba: Koje se mjere moraju poduzeti da bi se ovakve nesreće zaustavile?
Grupe građana koje svjesno ugrožavaju druge učesnike saobraćaja moraju se zaustaviti. To se može postići oduzimanjem njihovih motornih vozila koja bi se uništila ako su neispravna i male novčane vrijednosti. Ove grupe nasilnih vozača postale su opasne i svakodnesvno izazivaji strah kod pješaka.
Novi.ba: Ko osim počinitelja Sefića mora odgovarati za ubistvo dvije studentice?
Prema institutu za direktnu krivičnu odgovornost, krivica je jasna. Možemo reći da se dosadašnja praksa blagog ponašanja prema počiniteljima teških krivičnih dijela mora promijeniti. Vlast preko svojih organa mora tražiti izmjenu zakona da bi se spriječila nasilna ponašanja. Najlakše bi bilo uperiti prst u pojedinca i reći da je on kriv za sve, ali to se definitivno ne može uraditi. Ali, možemo reći da su podbacile sve institucije sistema. Najvažnije je da ponovo usadimo građansku odgovornost u naše stanovnike koji će kada vide nezakonito ponaše to i prijaviti organima reda.