Utvrđen Prijedlog zakona o PIO, Vlada za reformu u registraciji poslovanja

Aktuelno
Utvrđen Prijedlog zakona o PIO, Vlada za reformu u registraciji poslovanja
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine utvrdila je danas Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju nakon što je taj tekst dobio uglavnom pozitivna mišljenja u javnoj raspravi provedenoj dok je bio u nacrtu.

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine utvrdila je danas Prijedlog zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju nakon što je taj tekst dobio uglavnom pozitivna mišljenja u javnoj raspravi provedenoj dok je bio u nacrtu.

To je na pres-konferenciji nakon sjednice Vlade izjavio ministar rada i socijalne politike Vesko Drljača i podsjetio da je zakon temeljen na Strategiji reforme sistema PIO a također je na tragu ispunjavanja obaveza koje proističu iz Reformske agende.

Veoma brzo će biti upućen iz Vlade u parlamentarnu proceduru i po ministrovim riječima, moguće je da će ga tokom septembra razmotriti oba doma. U tom slučaju, zakon bi možda mogao biti odobren u Parlamentu i do oktobra, kako je nagovijestio Drljača.

Po njegovim riječima, uvaženi su zahtjevi penzionera za blagovremenu isplatu penzija do petog dana u mjesecu i za zadržavanje sadašnjeg nivoa penzija bez obzira na priliv novca od doprinosa.

Predviđeno je uvođenje trezorskog načina poslovanja u ovoj oblasti te bodovnog sistema kao novog načina utvrđivaja visine penzija, baziranog na stažu i uplaćenim doprinosima.

To dovodi do veće pravičnosti jer će osiguranici s višim izdvajanjima imati veće penzije, a najugroženije kategorije će biti zaštićene takozvanom najnižom penzijom u dosadašnjem iznosu koji će se usklađivati s rastom potrošačkih cijena.

Novim zakonom je, po riječima ministra rada i socijalne politike, proširen penzijski obuhvat te su stvorene predispozicije za pooštravanje uvjeta za sticanje invalidske penzije. Očekivanja su da udio ovih penzija padne sa sadašnjih 23 posto na 18 posto u sjedeće tri decenije, rekao je Drljača.

Pooštreni su uvjeti za sticanje porodične penzije i uvedeno podsticanje potencijalnih korisnika na uključivanje u tržište rada, dodao je.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić, koji se također obratio na pres-konferenciji, prenio je novinarima odluku Vlade o ukidanju Fondacije za održivi razvoj (OdRaz), čije će aktivnosti biti pridružene jedinicama u više ministarstava.

Premijer je posebno naglasio da je Vlada prihvatila informaciju o potrebi reforme u procesu registracije poslovnih subjekata u Federaciji BiH, čiji je cilj  uspostava jednošalterskog sistema i omogućavanje elektronske registracije poslovanja.

Kako je zaključila Vlada, to je u skladu s  Odlukom o provođenju Projekta unapređenja poslovnog okruženja i pristupa tržištu u BiH, donesenom u julu ove godine, kada je data saglasnost za početak provođenja ovog projekta.

U skladu je i s obavezama iz Ugovora o savjetovanju, zaključenog između Vlade FBiH i Grupacije Svjetske banke, odnosno Međunarodne finansijske korporacije (International Finance Corporation - IFC).

Prema tom ugovoru, posebno dijelu koji se odnosi na smanjenje troškova i rizika za rad poslovnih subjekata, aktivnosti Vlade FBiH obuhvataju i provođenje reformi procesa registracije poslovnih subjekata u Federaciji BiH.

To podrazumijeva uspostavljanje jednošalterskog sistema, čime će biti kreirana osnova za elektronsku registraciju i omogućeni prijem zahtjeva na jednom mjestu, pribavljanje potrebne dokumentacije po službenoj dužnosti i koordinacija nadležnih institucija.

Među željenim ciljevima su  skraćenje procesa registracije poslovnih subjekata na tri dana (ne uključujući registraciju PDV-a) za sve vrste društava s ograničenom odgovornošću, smanjenje neophodnih koraka za registraciju za 50 posto i smanjenje troškova registracije, rekao je premijer.

Cilj je i povećanje broja novoregistrovanih privrednih subjekata FBiH za 15 posto, i to 18 mjeseci nakon implementacije reformi u odnosu na period od dvije godine prije reformi.

Do kraja projekta ciljevi su i poboljšanje pozicije BiH u oblastima registracije poslovnih subjekata u izvještaju Svjetske banke o lakoći poslovanja, kao i povećanje transparentnosti rada Vlade uspostavom mogućnosti online pretraživanja poslovnog registra.

 Vlada je danas imenovala dvanaestočlanu interresornu radnu grupu sa zadatkom da uz podršku Grupacije Svjetske banke, pripremi analizu postojećeg zakonskog i informatičkog okvira i predloži mjere, izmjene regulative i aktivnosti na uspostavljanju jednošalterskog sistema poslovanja i elektronske registracije poslovnih subjekata u FBiH.

(Fena)

Ne propustite