Firma iz BiH otkočila proizvodnju „Volkswagena“
Višednevni spor između „Volkswagena“ i dva dobavljača „Car Trima“ i „ES Automobilgussa“ u Njemačkoj je završen, a njemački automobilski div će i dalje dobijati dijelove i opremu, između ostalog, i iz bh. fabrika, gdje posao ima više od 5.000 ljudi.
U njemačkim medijima ovo je juče bila najvažnija vijest u zemlji, a u svakoj od njih spominjalo se ime jednog čovjeka: Nijaza Hastora, za kojeg pišu da je vlasnik „Prevent grupe“, koja stoji iza dva njemačka dobavljača, zbog čega je potpuno obustavljena proizvodnja golfova i još nekoliko modela.
Njemački mediji pišu da „Prevent“ samo u BiH ima godišnji obrt od skoro 800 miliona maraka, a proizvode navlake za sjedišta, diskove za kočnice i drugu opremu, uglavnom za vozila tipa golf.
Iako su glavna postrojenja u BiH, „Prevent“ ima sjedište u Sloveniji, odakle upravljaju multimilionskim poslovima, ne samo za „Volkswagen“, već i u drugim branšama u kojima se koriste navlake, presvlake i slična oprema.
Recimo, neki od dijelova ugrađuju se u luksuzni namještaj i u jahte.
U bh. dijelu „Preventa“ nisu mogli mnogo reći na temu spora koji je nastao sa „Volkswagenom“, osim da sporom nije zahvaćen dio pogona u BiH, čiji se dijelovi, kako tvrde, i dalje nesmetano isporučuju.
„Radi se o izolovanom slučaju vezanom za određene dijelove koji se isporučuju za motore i interijere vozila.
Ove kompanije formalno-pravno djeluju neovisno od cijele grupacije i drago nam je da je cijeli spor konačno završen“, rečeno nam je u Odjeljenju za odnose s javnošću „Prevent BH“.
Ni njemački mediji nisu mogli mnogo više reći o predmetu spora, kao i o konkretnim detaljima postignutog dogovora.
Jedino su napomenuli da je problem nastao nakon velikog skandala „Volkswagena“ zbog plasiranja lažnih podataka kroz umanjivanje otrovnih gasova i ugljeničnog dioksida iz automobilskih motora, zbog čega je koncern dobio veliku novčanu kaznu.
Dio gubitaka, kako se navodi, nastojao je sanirati preko leđa dobavljača, zbog čega su se oni pobunili i obustavili isporuke.
Dobavljači su, navodno, zahtijevali odštetu u visini od nekoliko desetina miliona evra zbog otkazivanja ugovora od strane „Volkswagena“, ali mediji tamo ističu da se u sporu „sasvim sigurno radi o mnogo većim ulozima“, međutim niko se ni ne usuđuje spekulisati o detaljima.
Njemački mediji ističu da je najvažnije da je sačuvano oko 30.000 radnih mjesta u Njemačkoj, u šest „Volkswagenovih“ pogona, uglavnom u njemačkoj pokrajini Zahsen. Hastor je karijeru počeo kao inženjer u sarajevskom TAS-u, u kojem su proizvodili „bube“ i golfove, a kasnije i kedije.
„Stuttgarter Zeitung“ u tekstu pod naslovom „‘Volkswagen’ u svađi sa najbogatijim Bosancem“ piše da je u kompaniji „Volkswagen“ sve zastalo zato što je tako odlučio moćni dobavljač, vlasnik bosanskohercegovačko-slovenačke grupacije, koji je svojim zahtjevima zagorčao život tom auto-proizvođaču.
„Medijski neeksponirani Hastor vodi svoju poslovnu imperiju sa svoja dva, takođe medijski neeksponirana sina Kenanom i Damirom“, piše list.
Nakon rata u BiH sa nekolicinom saradnika osniva „ASA Grupu“, a 1999. godine „Prevent“, koji se specijalizovao za proizvodnju navlaka za automobilska sjedišta.
Hastora hvale zbog velikog angažovanja za svoju zemlju, da podržava mlade talente, pomaže zapošljavanje u Srebrenici i da se trudi da pomogne njenom razvoju.
„Prevent“ „nagazio“ i na „Daimler“ Spor sa „Volkswagenom“ nije prvi takav slučaj za grupaciju „Prevent“.
Prema pisanju njemačkih medija, slična situacija odigrala se 2013. godine s kompanijom „Daimler“.
„Prevent“ od „Daimlera“, proizvodača Mercedes-Benz automobila, sudskim putem traži 40 miliona evra odštete.
Naime, kako javlja „Automotive News Europe“, iz „Daimlera“ su poručili da sarađuju s „Prevent grupom“ i da nemaju problema s isporukom.
„Daimlerov“ portparol je, pak, odgovorio da trenutno nemaju ugovore s „Preventom“, a o sudskom sporu s tom grupom, koji je i dalje u toku, nije htio govoriti.
(Novi.ba/Nezavisne)