CCI: Federacija BiH je u konstantnoj krizi

Bosna i Hercegovina
CCI: Federacija BiH je u konstantnoj krizi
Vlada F BiH je u prvoj polovini tekuće godine zabilježila najveću produktivnost u posljendjih šest godina, rečeno je na konferenciji Centara civilnih inicijativa (CCI) na kojoj je predstavljena analiza rada Vlade FBiH i Parlamenta Federacije BiH u prvoj polovini ove godine.

Vlada F BiH je u prvoj polovini tekuće godine zabilježila najveću produktivnost u posljendjih šest godina, rečeno je na konferenciji Centara civilnih inicijativa (CCI) na kojoj je predstavljena analiza rada Vlade FBiH i Parlamenta Federacije BiH u prvoj polovini ove godine. Kako je navedeno, s 1.646 razmotrenih mjera, Vlada je ostvarila za 20 posto veći učinak no u prvoj polovici 2014. godine, koja je dosad imala najbolji rezultat.

S druge strane, 42 ukupno utvrđena zakona u promatranom periodu (30 u prijedlogu i 12 u nacrtu) su za 18 posto manje od realiziranog u 2012. godini, ali i za 45 posto manje od broja zakona utvrđenih u prvoj polovici 2014. godine.

Zastupnički dom Parlamenta FBiH je u prvih šest mjeseci 2016. razmotrio 67 mjera, što je za 33 mjere manje od rezultata prethodnog saziva u prvoj polovici druge godine svog mandata (2012.). Razlika kod Doma naroda je manja, ali je rezultat ipak negativan – u promatranom razdoblju Dom naroda FBiH je razmotrio 84 mjere, što je za 14 manje od rezultata iz prve polovine 2012.

U CCI-ju ukazuju i da je Zastupnički dom FBiH usvojio Program rada za 2016. sredinom svibnja, tj. s pet mjeseci kašnjenja, ističući da je kršenje poslovničke obveze donošenja Programa rada kontinuirani problem u radu Parlamenta FBiH. S druge strane, Dom naroda FBiH uopće nije izvršio tu obvezu. U svezi Doma naroda, iskazuje se i žaljenje što je prošlo čak godinu i pol dana od održavanja prvog dijela konstituirajuće sjednice do kompletiranja rukovodstva federalnog Doma naroda.

U analizi se konstatira da, s jedne strane, javna uprava u FBiH i nadalje nije reformirana dok je, s druge, i dalje prisutan trend imenovanja na rukovodne i upravljačke pozicije po načelu partitokracije umjesto meritokracije. Nadalje se podsjeća da je u prvoj polovini 2016. Ustavni sud FBiH u dva navrata donosio odluke kojima je određene postupke Vlade, tj. akte koje je donijela, proglašavao neusklađenim s Ustavom.

S druge strane, Federalni revizor je u posljednjim izvještajima evidentirao čitav niz zakona i podzakonskih akata koje ministarstva i druge najvažnije institucije pri Vladi FBiH krše i bez pomišljanja na adekvatno sankcioniranje odgovornih.

U analizi se upozorava da politička nestabilnost u FBiH postaje stalna kategorija. Uskostranački ili osobni interesi, koji se, po potrebi, pakuju u formu nacionalnih a koji, u stvarnosti, zanemaruju interese građana i zajednice, čine nemogućim bilo kakav duži period političke stabilnosti i rada posvećenog općem društvenom dobru i interesu građana. Iako je transparentnost rada Parlamenta FBiH na zadovoljavajućoj razini, u CCI drže da postoje značajni problemi i dosta prostora za unaprjeđenje te transparentnosti. 

Ne propustite