Procesuiranje korupcije i dalje na nezadovoljavajućem nivou
Transparency International Bosne i Hercegovine saopštava da su građani u 2014. godini najčešće prijavljivali nepravilnosti pri procesu zapošljavanja, a veliki broj prijava slučajeva korupcije pristigao je i iz područja pogođenih poplavama i klizištima.
Iz ove nevladine organizacije navode da je Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije Transparency International Bosne i Hercegovine, u prošloj godini primio 1.149 poziva putem besplatne linije za prijavu slučajeva korupcije, a veliki broj prijava pristigao je i elektronskim putem.
Prema relevantnim institucijama ova organizacija je postupala na osnovu 181 slučaja, a ubjedljivo najveći broj u 2014. godini (30,3 %) odnosio se na državnu upravu, zatim iz kategorije ostalo, koja se odnosi na različite upite građana, posebno iz područja pogođenih poplavama i klizištima (16,5 %), pravosuđe (10,4 %) i obrazovanje (9,3 %).
"Kao i prethodnih godina, najviše prijava odnosilo se na nepravilnosti pri procesu zapošljavanja, pa su tako prijavljeni neregularno provedeni konkursi za prijem državnih službenika na svim nivoima vlasti, ali i prijem zaposlenih u javnim ustanovama i javnim preduzećima. Povećan je broj prijava na rad javnih preduzeća i javnih ustanova, a najčešće su se prijave odnosile na proces javnih nabavki i direktnih sporazuma sa ponuđačima", navodi se u saopštenju Transparency Internationala BiH.
Veliki broj prijava u kategoriji ostalo posljedica je činjenice da je BiH bila pogođena poplavama i klizištima, te se više od 500 prijava odnosilo na neregularnosti pri dodjeli humanitarne pomoći i popisu štete.
Uvećan broj prijava, kao i pritužbe na rad pravosudnih organa, svjedoče da je procesuiranje korupcije i dalje na nezadovoljavajućem nivou.
Transparency International Bosne i Hercegovine ponovo apelira i ovim putem da svi koji su bili svjedoci ili žrtve korupcije prijave sve uočene nepravilnosti nadležnim institucijama i putem besplatne linije 0800 55555 ili web stranice www.ti-bih.org.