Dvije sedmice prije pada aviona Germanwingsa: Kopilotu Lubitzu savjetovano psihijatrijsko liječenje
Dvije sedmice prije nego što se avion Germanwingsa sa 150 putnika srušio u francuskim Alpama, kopilotu Andreasu Lubitzu je savjetovano da posjeti psihijatrijsku ustanovu, navodi se u izvještaju francuskih istražnih organa, javlja Anadolu Agency (AA).
U današnjem izvještaju francuske službe za istragu avionskih nesreća BEA o prošlomartovskoj avionskoj nesreći, navodi se da je Lubitz u decembru 2014. godine počeo pokazivati simptome depresivnog ponašanja i da je tokom narednih nekoliko mjeseci konsultovao nekoliko ljekara.
Međutim, niko od tih ljekara nije obavijestio vlasti o mentalnom zdravlju njihovog pacijenta, dok je jedan od njih preporučio liječenje Lubitza u psihijatrijskoj ustanovi samo dvije sedmice prije tragičnog događaja.
"Budući da Lubitz nije informisao nikoga o upozorenjima njegovih ljekara, ni vlasti, niti njegov poslodavac nisu mogli poduzeti nikakve korake kako bi ga spriječili da leti", navodi se u izvještaju BEA.
Preliminarni rezultati istrage pokazali su da je nesreću aviona, koji je 24. marta srušen ne letu od Barcelone prema Duesseldorfu, namjerno prouzrokovao kopilot Andreas Lubitz. On je avion srušio nakon što je pilot izašao iz kabine koja je potom ostala zaključana.
Ove tvrdnje istražitelji su potkrijepili snimcima iz pronađene crne kutije na kojoj se čuje kako pilot traži da se ponovo vrati u kabinu, a kopilot mu ne dozvoljava.
Lubitz je avion usmjerio prema planinskoj litici, a svi putnici, većinom Nijemci i Španci, i avionska posada su stradali.
Današnji izvještaj Francuske najvjerovatnije će ponuditi novi izgled kokpita koji su nakon ove nesreće već uvele neke avikompanije.
Nakon terorističkih napada u Sjedinjenim Američkim Državama u septembru 2001. godine, vrata kokpita sigurnosno su pojačana u svim avionima i može ih otvoriti samo posada posebnom lozinkom. U slučaju prijeteće situacije, piloti mogu zaključati vrata čak i ako se izvana upotrijebi pravilna lozinka. U slučaju hitnosti, postoji tehnička opcija otvaranja vrata u tom slučaju, ali opcija ne radi ako pilot iznutra blokira vrata.
Evropska agencija za sigurnost nakon pada Germanwingsa pojačala je medicinsko testiranje pilota i drugih članova posade. Među testovima su i psihološki testovi.