Sejo Sekson: Vlada talas netolerancije i netrpeljivosti, ekstremista može biti prvi susjed

Kultura
Sejo Sekson: Vlada talas netolerancije i netrpeljivosti, ekstremista može biti prvi susjed
Grupa "Zabranjeno pušenje" objavila je novi spot za pjesmu "U tvoje ime" koja se nalazi na njihovom albumu "Radovi na cesti". Spot je sniman na trgu istarskog gradića Raša, koji je izgradio, a zatim na njemu održao govor italijanski diktator Benito Musolini.

Grupa "Zabranjeno pušenje" objavila je novi spot za pjesmu "U tvoje ime" koja se nalazi na njihovom albumu "Radovi na cesti". Spot je sniman na trgu istarskog gradića Raša, koji je izgradio, a zatim na njemu održao govor italijanski diktator Benito Musolini.

Sejo Sekson je u razgovoru za "Nezavisne" naglasio da je bend na jedinstven način progovorio o našoj svakodnevici, poigravši se ovog puta s temom ekstremizma i sve prisutnije netolerancije prema drugom i drugačijem. Ovaj trend, koji polako osvaja planetu, u spotu je prikazan kroz slučaj malog seoskog ugostitelja koji je smislio jedinstveni plan kako da ostvari san svakog domaćeg privatnika, a to je da postane veliki biznismen, ali i patriota.

NN: Možete li nam reći nešto više o tome kako je nastala pjesma"U tvoje ime"?

SEKSON: Pjesma je stara neke tri godine, ali ispala je vrlo aktuelna budući na sve događaje koji su se kroz jesen i zimu provlačili, i taj neki talas netrpeljivost i netolerancije koji vladaju. Rekao bih da je ovo bio neki trend u društveno-socijalnim odnosima. Pjesma originalno nije napisana za današnje vrijeme i ove događaje, ali nekako od Pariza i terorističkih napada pa do radikalizacije ovog dijela planete ispala je dosta aktuelna.

NN: Snimali ste spot na trgu grada koji je napravio Musolini, šta je bio povod za odabir ove lokacije?

SEKSON: Cijeli grad koji je napravio Musolini, pa i taj trg, dobro korespondira sa temom pjesme i nekim osnovnim "filingom" koji se kroz pjesmu provlači, ali u svakom slučaju vrlo egzotično mjesto koje je napravljeno po idealu fašističkog društva koji je trebalo da bude prototip gradova budućnosti u kojima bi svi živjeli da je fašizam pobijedio.

NN: Pjesma nosi neku dublju poruku, da li ste uspjeli da pretočite to i u spot?

SEKSON: Mi smo ipak "Zabranjeno pušenje" i od nas se uvijek očekuje da problematiku sagledamo sa neke humorističke strane, zapravo to je neka stara poruka koju mnogi teoretičari pokušavaju da nekako nametnu i da je mi na taj način razumijemo, a to je da ekstremista može biti svako. Ekstremista može biti prvi susjed, što smo mi u Bosni mogli svjedočiti. Ovo je priča o jednom malom privatniku koji u stvari ima neke velike ideje. Kako zapravo izgledaju ti ljudi s radikalnim idejama? To su uvijek mali obični ljudi, i po meni ekstremista može postati svako. Naša poruka je da takvi ljudi nisu posebno odabrani, to su ljudi iz naše sredine i iz našeg okruženja i često nama najbliži ljudi.

NN: Da li se desila neka interesantna situacija tokom snimanja spota, a koju rado pamtite?

SEKSON: Tokom snimanja radili smo jako brzo jer smo radili na minus 12, i stvarno je proletjelo, jedino što je bilo interesantno je da se ekipa radije mrznula na tom trgu, jer smo bazu imali u jednom kafiću koji je puštao baš teške narodnjake, one koje ni mi iz Bosne nismo mogli lako svariti. Pa su bili česti izlasci vani na minus 12 da se mozak odmori od tih narodnjaka. U tom kafiću su bili šminkeri i fotografi jer nam je to bila baza, ali negdje oko šest naveče gazda je velikodušno pustio pjesmu "Hey Joe" Džimija Hendriksa da malo i nama izađe u susret.

NN: Spot je režirala Marsela Zanki, možete li nam reći kako je došlo do te saradnje?

SEKSON: Marsela Zanki je svoje iskustvo izgradila radeći godinama kao producent, asistent režije, a i kao samostalni redatelj određenih projekata. Radila je na spotovima najvećih imena regionalne muzičke scene kao što su Gibonni, Oliver, "Majke", "Bajaga i Instruktori", "Parni valjak", "Van Gogh" i mnogi drugi. Dobitnik je Gold i Platinum MTV nagrada te nagrade žirija na Split spot festivalu za režiju. Ona je dosta razumjela tu estetiku video-izraza tih totalitarnih režima, i smatrali smo da je dosta potkovana za ovakav vid ekranizacije pjesme.

Ne propustite