Hrvatska: U 2015. povećan broj poginulih u prometnim nesrećama

Region
Hrvatska: U 2015. povećan broj poginulih u prometnim nesrećama
Prezentacija podataka "Analiza cestovnog prometa u 2015. godini" pokazuje kako su negativni parametri stanja u prometu porasli u odnosu na 2014. godinu.

Prezentacija podataka "Analiza cestovnog prometa u 2015. godini" pokazuje kako su negativni parametri stanja u prometu porasli u odnosu na 2014. godinu. Stradalo je 348 osoba, 40 više nego prethodne godine, najviše motociklista, mopedista i biciklista. Pored toga, statistika pokazuje da se u Hrvatskoj najviše vozi Volkswagen i vozila njemačkih proizvođača.

Željko Marušić, voditelj prezentacijskog panela, kazao je kako je Hrvatska prošle godine stigla na razinu od manje od deset poginulih na 100.000 stanovnika, što je bilo dobro, rekao je, unatoč činjenici da je riječ o začelju europskih standarda. Kao drugi utjecajan parametar za sigurnost na cesti su tehnička ispravnost vozila, prometnice i sami vozači.

O stanju u prometu 2015. godine ispred Ministarstva unutarnjih poslova (MUP), Službe za sigurnost prometa, govorio je Miron Huljak, koji je prikazao još uvijek neslužbene pokazatelje sigurnosti, nesreća i stradavanja u cestovnom prometu.

Huljak je istaknuo kako su svi negativni parametri u 2015. godini u odnosu na prethodnu 2014. godinu u usponu, s tim da je najviše porastao broj smrtno stradalih u prometu. Poginulo je 348 osoba, 40 osoba ili 13 posto više nego 2014. godine, kada je poginulo 308 osoba, 60 manje nego 2013. godine, što je bio period primjetnog pada.

Broj prometnih nesreća povećan je za 10,2 posto, broj poginulih za 13 posto, a broj teško ozlijeđenih za 4,3 posto u odnosu na 2014. Od ukupnog broja smrtno stradalih, na mjestu ih je poginulo 210, od toga 33 pri prijevozu do zdravstvene ustanove i 105 za vrijeme boravka u bolnicama.

Huljak je istaknuo kako postoji prostor za unapređenje suradnje sa hitnim službama kako bi se poboljšao takozvani zlatni sat.

Povećanje stradanja se dogodilo najviše kod motorista, mopedista, biciklista i putnika u osobnim vozilima.

Broj stradalih motociklista (za 33 posto) i mopedista (za 27 posto) se značajno povećao, a sa 19 poginulih biciklista 2014. broj se u 2015. popeo na 34.

Slijede osobe u osobnim vozilima, gdje statistika govori kako najčešće ginu osobe koje nisu vezane sigurnosnim pojasom, a na jednu poginulu idu dvije lakše ozlijeđene. Huljak je ukazao kako se u Hrvatskoj vrlo mali broj ljudi veže na stražnjim sjedalima.

Stradalo je jedno dijete više nego prošle i pretprošle godine, kada je stradavalo osmero djece na godinu. prošle godine je troje djece stradalo kao vozači, što je nova pojava. Huljak je izjavio kako očekuje da će se u tu svrhu usvojiti novi zakon koji nalaže osposobljavanje djece za upravljanje biciklom u prometu.

Luka Dolić iz Centra za vozila Hrvatske (CVH) prikazao je prolaznost vozila na tehničkim pregledima sa strukturom i  udjelima neispravnosti.  U 2015. tehničkom pregledu pristupilo je preko 1,5 miliona vozila, od čega najviše osobnih automobila, njih preko 1,476.000, što je 30-ak tisuća više nego 2014. godine.

Sveukupna prosječna starost vozila se povećala i dosegla je 13,52 godine, s tim da su osobna vozila stara oko 12,5 godina, što je Dolić nazavao zabrinjavajućim, a kao uzrok vidi uvoz automobila iz zemalja EU.

Najviše kvarova uočeno ja na sustavima za kočenje, potom na svjetlima i gumama te na eko testu

Uočeno je kako se u Hrvatskoj najviše voze njemački automobili te kako iz zemalja EU 2015. u Hrvatsku uvezeno 35.715 novih, odnosno malo voženih, i 44.200 rabljenih vozila.

Ne propustite